ایلام بیدار14:09 - 1403/06/13
مدیر حوزه علمیه خواهران ایلام مطرح کرد:

امام رضا (ع) الگوی زندگی و هدایت جامعه

مدیر حوزه علمیه خواهران ایلام گفت: امام رضا (ع) الگوی زندگی و هدایت جامعه است؛ به همین دلیل زیارت ایشان باید همراه با شناخت و آگاهی کافی از تعالیم آن حضرت باشد تا اثربخش و مفید واقع شود.

مریم خسروانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» گفت: اهل‌بیت (ع) مظهر بزرگی، تقوا، علم و... بوده که الگوهای کاملی برای زندگی در دنیا و آخرت هستند.

وی با اشاره به ویژگی‌های بارز امام هشتم، گفت: امام رضا (ع) به‌عنوان عالم آل محمد (ص) شناخته می‌شود و سیره ایشان در هدایت دوستان و مقابله با دشمنان، نشان‌دهنده معرفت و دوری از تعصب است. مناظرات امام با دانشمندان ادیان مختلف، گواه این حقیقت است.

مدیر حوزه علمیه خواهران ایلام همچنین به حساسیت امام رضا (ع) نسبت به مسائل اجتماعی و نقد حاکمان اشاره کرد و فعالیت‌های ایشان در دفاع از مظلومان و محرومان را مهم ارزیابی کرده و یادآور شد: امام رضا (ع) حتی در زمان ولایت‌عهدی نیز به طبقات فرودست احترام می‌گذاشت و تا زمانی که خدمتکاران بر سر سفره نمی‌نشستند، دست به غذا نمی‌زد؛ این امام بزرگوار همواره هم‌درد مردم و محرومان جامعه بوده و حتی سبک زندگی ایشان مانند وضع محرومان جامعه بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران ایلام در ادامه بر اهمیت آگاهی زائران از مقام امام تأکید کرد و گفت: امام رضا (ع) مانند پدری مهربان، سرپرستی و هدایت مردم را بر عهده دارد و محبت به ایشان فراتر از مرزهای مذهبی بوده که به همین دلیل امروز می‌بینیم که در کشورهای دوردست در دنیا به‌قصد زیارت به عاشقان ولایت به مشهد روانه می‌شوند.

وی بیان کرد: امام رضا (ع) الگوی زندگی و هدایت جامعه است؛ به همین دلیل زیارت ایشان باید همراه با شناخت و آگاهی کافی از تعالیم آن حضرت باشد تا اثربخش و مفید واقع شود.

خسروانی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم سیره امام رضا را دنبال کنیم قطعاً باید با استفاده از نظرات کارشناسان مختلف در برنامه‌های متعدد رویکردهایی که ایشان داشتند را با ابزارهای مناسب برای مردم بازگو کنیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران ایلام تصریح کرد: باید توجه داشت که شرایط جامعه امروز به نحوی است که دشمنان با استفاده از فناوری‌ها در تلاش هستند تا مردم را از واقعیت‌ها و فرهنگ اسلامی دور کنند.

 

انتهای خبر/ر