ایلام بیدار03:14 - 1403/06/09
ایلام بیدار گزارش می‌دهد؛

روایتی از مشکلات حوزه بهداشت و درمان هلیلان

هلیلان دارای مشکلات بهداشتی و درمانی بوده که نیازمند عزم مسئولان برای حل این مشکلات است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، برای اینکه هر شهر و کشوری به پیشرفت دست پیدا کند قطعاً به زیرساخت‌های بهداشت و تقویت امر بهداشت نیاز دارد تا بتواند برای مردمش رفاه تهیه کند.

ایران اسلامی خوشبختانه توانسته در عرصه‌های بهداشت و درمان موفق عمل کرده و در این امر جزو کشورهای پیشرو باشد؛ اما همچنان مناطقی هستند که نیاز به تقویت زیرساخت‌های بهداشت و درمان دارند.

هلیلان یک شهرستان تازه‌تأسیس در استان ایلام است که همچنان با محرومیت دست‌وپنجه نرم می‌کند که یکی از موارد مهم آن مسئله بهداشت و درمان است.

هلیلان نیازمند نگاه ویژه است

سعید جلیلیان از اهالی شهرستان هلیلان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدار گفت: حادثه مرگ کودک چهارساله زردلانی که چند سال پیش به دلیل کمبود امکانات بهداشتی و زیرساخت‌ها رخ داد، نقطه عطفی برای جلب‌توجه به مشکلات این منطقه شد. این حادثه نه‌تنها احساسات عمومی را جریحه‌دار کرد؛ بلکه باعث شد مسئولان به‌ویژه فرماندار هلیلان و نماینده مجلس به فکر رفع مشکلات این منطقه بیفتند.

وی افزود: هلیلان دارای مشکلات اساسی مانند عدم دسترسی به خدمات ارتباطی، خانه‌های بهداشت و راه‌های مناسب است که این مشکلات نشان‌دهنده محرومیت شدید منطقه و نیاز به توجه ویژه مسئولان دارد.

جلیلیان بر ضرورت توجه ویژه مسئولان استانی و کشوری به منطقه هلیلان تأکید کرده و گفت: به دلیل شرایط خاص این منطقه و عدم وجود زیرساخت‌های لازم هلیلان با مشکلات بهداشتی و درمانی دست‌وپنجه نرم کرده و این موضوع نیازمند یک رویکرد جامع و پایدار از سوی نهادهای مختلف برای بهبود شرایط زندگی مردم است.

حل مشکلات هلیلان نیازمند زمان است

کوروش عیوضی در گفتگو با خبرنگار تحلیلی «ایلام بیدار» گفت: با تلاش صورت‌گرفته ما توانستیم اعتبار شهرستان هلیلان را نسبت به سال قبل دوبرابر افزایش دهیم و امیدواریم گام‌های بلندی در خصوص محرومیت‌زدایی شهرستان برداریم.

 فرماندار هلیلان خاطرنشان کرد: در واقع هلیلان که به‌تازگی به شهرستان ارتقا پیدا نموده است این شهرستان با انبوهی از مشکلات و موانع روبه‌رو است، لذا حل مشکلات شهرستان نیازمند زمان بیشتری بوده وبا گذشت زمان وبا امید به خداوند وبا وحدت، همدلی وهمت مسئولان محرومیت را از چهره شهرستان خواهیم برداشت و ان‌شاءالله شاهد توسعه و پیشرفت شهرستان به‌صورت ویژه باشیم.

 وی گفت: تمام تلاش‌های ما در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان هلیلان توزیع عادلانه اعتبارات بر اساس پراکندگی جمعیت و نیازمندی‌های شهرستان هلیلان بوده است.

 فرماندار هلیلان با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در دولت سیزدهم صورت‌گرفته است، یادآور شد: با تلاش‌های صورت‌گرفته در دولت سیزدهم تحولات بزرگی در هلیلان صورت‌گرفته است که خوشبختانه، از جمله آنها در حوزه آبرسانی که ما شاهد یک نهضت بزرگ بودیم، آسفالت و روکش راه‌های شهرستان ونیز ساخت مسکن برای محرومین، مدرسه و خانه بهداشت اقدامات بسیار ارزنده‌ای صورت گرفت.

 عیوضی در پایان با اشاره به تلاش‌ها و زحمات مدیران این شهرستان که به‌صورت جهادی و انقلابی با جان‌ودل در جهت رفع محرومیت چهرهٔ شهرستان هستند، بیان کرد: مدیری که در دل و وجود مردم جای داشته باشد با فضاسازی افراد مجهول‌الهویه، در فضای مجازی، تخریب نخواهد شد. چرا که مردم غیور و انقلابی هلیلان، همیشه قدردان مدیران خدمتگزار هستند.

 اجرای برنامه ارتقای حوزه سلامت هلیلان

هدایت حیدری‌زاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» گفت: با توجه به مراجعه بیماران از شهرستان‌های هم‌جوار، عبور جاده ترانزیتی از شهرستان هلیلان، بعد مسافت با شهرستان‌های هم‌جوار و نبود مرکز درمانی مجهز در این شهرستان، مردم خواستار احداث بیمارستان و تجهیز مراکز خدمات جامع سلامت سطح این شهرستان هستند.

 وی دغدغه‌های حوزه سلامت شهرستان هلیلان را به حق دانست و گفت: با عنایت به اینکه استان ایلام افتخار میزبانی از زائران اربعین حسینی را دارد، نیازمند توجه ویژه مسئولان کشوری به حوزه سلامت این استان است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار کرد: با همدلی و همیاری خیران شهرستان هلیلان ان‌شاءالله بتوان گام‌های مؤثری در جهت پیشبرد اهداف حوزه سلامت و خدمت‌رسانی به مردم برداشت.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام خاطرنشان کرد: رفع نیازهای حوزه سلامت شهرستان هلیلان در دستور کار است و در این زمینه تمام تلاش خود را برای جذب اعتبارات و انجام پروژه‌ها به کار خواهیم بست.

 وی یادآور شد: استفاده از ظرفیت خیرین می‌تواند در حوزه‌های بهداشت و سلامت یک جهش ایجاد کرده و به رفع مشکلات و نیازمندی‌های مردم هلیلان کمک کند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: شهرستان هلیلان به علت محرومیت نیازمند تقویت زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی است که برای تحقق این هدف نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و جذب اعتبارات ملی و استانی هستیم.

 حیدری‌زاد گفت: توجه به امر سلامت یک امر مهم و ضروری است که باعث می‌شود تا آینده بهتری را برای فرزندانمان رقم بزنیم؛ به همین دلیل سرمایه‌گذاری در امر سلامت در واقع سرمایه‌گذاری برای آینده‌ای بهتر است.

 

 انتهای خبر/ر