ایلام بیدار02:22 - 1403/06/08
امام‌جمعه شهرستان مهران:

راه امام حسین (ع) نماد وحدت مسلمانان است

امام‌جمعه شهرستان مهران با اشاره به اینکه راه امام حسین نماد وحدت مسلمانان است، گفت: حضور مردم از کشورهای مختلف در مراسم اربعین نشان‌دهنده همبستگی اسلامی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالله امینی، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» گفت: نقش خادمان موکب‌های اربعین و خیران در خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که در این گرمای سوزان با عاشق به اباعبدالله الحسین (ع) به زائرین اربعین خدمت‌رسانی می‌نمودند.
 
 امام‌جمعه مهران گفت: که راه امام حسین (ع) نماد وحدت مسلمانان است و حضور مردم از کشورهای مختلف در مراسم اربعین نشان‌دهنده دعوت به همبستگی اسلامی و انسانی است. امینی همچنین از حماسه حضور مردم و زحمات موکب‌های مردمی برای ارائه خدمات به زائران یادکرد و این تلاش‌ها را نمادی از ایثار و محبت میان مسلمانان دانست. 
 
 امینی یادآور شد: خدمت به اهل‌بیت (ع) نعمتی بزرگ است و برگزاری مراسم عزای سیدالشهدا (ع) به‌عنوان راهی برای جلب رضایت خدا تأکید کرد.
 
 امام‌جمعه مهران در پایان از میزبانی مردم عراق نیز تقدیر کرد و گفت: از زحمات تمام کسانی که در برگزاری این حماسه بزرگ نقش داشته‌اند، به‌ویژه خادمان موکب‌ها و هیئات مذهبی، تشکر نمود و بر لزوم اتحاد و همدلی در این ایام تأکید کرد.
 

انتهای خبر/م