ایلام بیدار00:01 - 1403/06/06
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام:

تلاش برای مهار آتش‌سوزی در دهلران ادامه دارد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: تلاش برای مهار آتش‌سوزی در ارتفاعات کبیرکوه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، یاسم خان‌محمدیان شامگاه دوشنبه در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: شب گذشته جنگل‌ها و مراتع منطقه تختان از توابع شهرستان دهلران بر اثر صاعقه دچار حریق شد که با حضور نیروهای مردمی، محیط‌زیست، منابع طبیعی و اعضای ستاد اطفای حریق مدیریت بحران استان این آتش‌سوزی مهار شد.

 وی افزود: اما با توجه به کوهستانی و سخت‌گذر بودن منطقه دوباره از ظهر امروز به دلیل شدت وزش باد و سقوط کنده‌های نیم‌سوز از ارتفاع به مناطق پایین‌دست آتش دوباره شعله‌ور شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام ادامه داد: بعدازظهر امروز با هماهنگی‌های انجام شده با ستاد مدیریت بحران استان نیروهای اطفای حریق برای خاموش‌کردن آتش به‌وسیله بالگرد به ارتفاعات منطقه انتقال یافتند و هم اکنون این آتش‌سوزی تا حدودی مهار شده و تلاش‌ها همچنان برای خاموش‌کردن آتش ادامه دارد.

 وی عنوان کرد: بیش از ۱۰۰ نفر از نیروهای اطفای حریق و مردمی امروز در زمینه مهار آتش مشارکت داشتند که هم اکنون نیز با توجه به تاریکی هوا تعدادی از این نیروها در منطقه حضور داشته و مشغول مهار حریق هستند.

 وی گفت: با هماهنگی انجام شده فردا در نخستین ساعات صبح تعدادی از نیروها برای مهار کامل این آتش‌سوزی به منطقه اعزام می‌شوند.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام همچنین گفت: اطلاعات تکمیلی در خصوص میزان و وسعت این آتش‌سوزی بعداً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

فرماندار ویژه شهرستان دهلران هم در این زمینه گفت: حوالی ساعت سه بعدازظهر امروز مراتع و جنگل‌های منطقه در ارتفاعات صعب‌العبور کبیرکوه در بالادست روستای تختان بخش میمه از توابع شهرستان دهلران دچار آتش‌سوزی شد.

 لطیف صادقی افزود: با کمک ستاد بحران استان و بالگردهای جمعیت هلال‌احمر حدود ۱۰۰ نفر نیروی مردمی جهت مشارکت در مهار آتش به ارتفاعات منتقل شدند؛ اما به دلیل وسعت آتش‌سوزی، حرارت شدید، وزش باد، سختی مسیر و صخره‌های شیب‌دار مهار آتش‌سوزی قدری سخت شده است.

 وی تأکید کرد: درصورتی‌که امشب آتش به طور کامل خاموش نشود فردا صبح با امکانات بیشتر و نیروی تازه‌نفس از سایر مناطق، روند مهار آتش‌سوزی ادامه می‌یابد.

 

انتهای خبر/ر