ایلام بیدار08:02 - 1403/06/05
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام خبر داد:  

تردد ۲ میلیون و ۸۱۲ هزار نفر از مرز مهران

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام با اشاره به موج بازگشت زوار اربعین در چند روز گذشته، گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون (۲۰ صفر) ۲ میلیون و ۸۱۲ هزار و ۱۵۴ نفر از مرز مهران (ورود و خروج) تردد کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، سیدزاهدین چشمه خاور صبح امروز در جمع اصحاب رسانه ایلام، مستقر در پایانه مرزی مهران، اظهار کرد: دو میلیون و ۸۱۲ هزار و ۱۵۴ نفر از مرز مهران تردد کرده‌اند که از این تعداد یک میلیون و ۴۵۹ هزار و ۸۴۴ زائر و تبعه ایرانی از طریق مرز مهران از کشور خارج و یک میلیون و ۲۹۵ هزار و هزار و ۸۷۸ نفر نیز وارد کشور شده است.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام افزود: در این بازه زمانی ۳۵ هزار و ۸۴۶ نفر تبعه خارجی نیز از طریق مرز مهران از کشور خارج و ۲۰ هزار و ۵۵۶ نفر نیز وارد کشور شده‌اند.

وی یادآور شد: همچنین در شبانه‌روز گذشته ۱۵۷ هزار و ۳۴۱ نفر از مرد مهران تردد کردند که از این تعداد ۱۵۱ هزار و ۴۶۷ نفر ایرانی و پنج هزار و ۸۷۴ نفر نیز مربوط به اتباع خارجی بوده است.

 چشمه خاور با اشاره به اینکه موج بازگشت زوار به کشور افزایش‌یافته است، یادآور شد: سازمان راهداری تمامی تمهیدات لازم برای تأمین ناوگان حمل‌ونقل عمومی در همه مرزهای کشور به‌خصوص مرز مهران فراهم کرده است.

 وی ادامه داد: در حال حاضر اتوبوس به میزان کافی در پایانه برکت مستقر و آمادگی لازم برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی از پایانه برکت به سایر نقاط مختلف کشور وجود دارد.

 

انتهای خبر/م