ایلام بیدار01:05 - 1403/05/28
رئیس دانشگاه آزاد واحد سیروان:

اربعین ادامه قیام امام حسین (ع) است

رئیس دانشگاه آزاد واحد سیروان گفت: امروز اربعین احیای فلسفه عاشورا و استمرار بخشیدن به قیام خونین امام حسین (ع) است.

محمدحسین باژدان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» گفت: چرا باید بعد از گذشت نزدیک ۱۴ قرن به یاد آن حماسه غم‌انگیز را زنده نگه داریم و مراسمی برای آن برپا کنیم؟ هرانسانی به سادگی در می‌یابد به حوادث گذشته  هر جامعه و آیینی می‌تواند بر سرنوشت وآینده آن آثار عظیمی داشته باشد بنابراین هدف از عزاداری‌ها و مراسم حماسه عاشورا احیای فلسفۀ عاشورا استمرار بخشیدن به قیام خونین امام حسین (ع) است.

رئیس دانشگاه آزاد واحد سیروان گفت: گرامی‌داشتن عاشورا و عزاداری درطول تاریخ دارای اثری مفید و ارزشمند بوده است از جمله: احیا و زنده نگه‌داشتن عاشورا موجب زنده نگه‌داشتن و ترویج دائمی مکتب قیام و انقلاب دربرابر طاغوت هاست و تربیت کننده و پرورش‌دهنده روح حماسه و ایثار است.

وی افزود: عزاداری نوعی پیوند محکم، عاطفی، بامظلوم انقلابگر و اعتراض به ستمگر است رابه تعبیر شهید مطهری گریه بر شهید شرکت در حماسه او است.

باژدان در ادامه گفت: زنده نگه‌داشتن عاشورا سبب می شود امت اسلام از تأثیرات و انحرافات دشمنان درامان باشند ومکتب را درپیچ و خم روزگار از تصرف و بدعت‌ها محافظت نماید از همین رو است که دشمنان اسلام برای نابودی ملت اسلامی می‌کوشند تارابطۀ آنان را با تاریخ پرافتخار صدر اسلام قطع نمایند، تا با ایجاد خلأ زمینه القای فرهنگ خودرا  فراهم سازند 

مدرس دانشگاه یادآور شد: عاشورا باگذشت ۱۴قرن  افزون براینکه تمام وقایع آن در ضایعۀ  تاریخی ثبت شده است، فلذا حادثۀ عاشورا نه تنها از مهمترین حوادث تاریخ اسلام و بلکه  تاریخ آدم و عالم است.

وی تصریح کرد: دریاد ها و خاطره ها جاودان و ماندگار گشته و مراسم آن درماه محرم باسوز و گداز بیشتری برگزار می‌شود و سبب ماندگاری نهضت امام حسین(ع) این است که درخت اسلام بااین نهضت سیراب شود و دین خاتم باخون حضرت سید الشهدا پایدار ماند و این نهضت تا قیام امام زمان (عج) ادامه خواهد  شد.

رئیس دانشگاه آزاد واحد سیروان گفت: امروز اربعین احیای فلسفه عاشورا و  استمرار بخشیدن به قیام خونین امام حسین (ع) است.

انتهای خبر/ر