ایلام بیدار10:04 - 1403/05/27
امام‌جمعه آبدانان:

تونل کبیر کوه، آبدانان را در مسیر زائران اربعین قرارداد

امام‌جمعه آبدانان گفت: به برکت گشایش تونل کبیر کوه، این شهرستان در مسیر عتبات‌عالیات قرار گرفت و قدمگاه زائران و میهمانان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی احمد فداله صبح امروز  با اشاره به افتتاح موقت تونل بزرگ کبیر کوه حدفاصل شهرستان‌های آبدانان و دره شهر، اظهار کرد: با گشایش آزمایشی ابرپروژه تونل کبیر کوه در ۲ روز گذشته مسیر دره شهر و تونل کبیر کوه مورد استقبال زائرین و دلدادگان آستان مقدس امام حسین (ع) قرار گرفته است.

امام‌جمعه آبدانان تصریح کرد: براین‌اساس، خاک پاک آبدانان که معطر به شمیم دل‌انگیز خون ۲۲۰ شهید و لاله سرخ و کبوتر آسمان ایثار است، طی چند روز گذشته قدمگاه ارادتمندان و زوار اربعین حسینی برای تردد به سمت مرز مهران قرار گرفته است.

 امام‌جمعه آبدانان با قدردانی از همه دست‌اندرکاران و دولتمردان برای تکمیل این پروژه، تصریح کرد: باوجوداینکه عملیات اجرایی تونل بزرگ کبیر کوه به طور 100درصد به پایان نرسیده است؛ اما برای رفاه حال زائران عزیز عتبات‌عالیات به دستور استاندار ایلام به‌صورت موقت زیر بار ترافیک قرار گرفت.

احمدفداله یادآور شد: هم اکنون این مسیر مورداستفاده جمع زیادی از مردم استان‌ها و شهرستان‌های همجوار قرار گرفته و به طور شبانه‌روز شاهد عبور روان و آرام خودروهای سبک‌وسنگین از این مسیر هستیم که با گذر از آبدانان و بخش کلات مورموری از طریق دهلران عازم مرز بین‌المللی مهران می‌شوند.

 وی، تونل کبیر کوه را یک نعمت ماندگار از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و اضافه کرد: اقشار مختلف مردم این شهرستان با شوق‌وذوق زیاد در قالب سه موکب در ورودی تونل در آبدانان، بخش سراب باغ و شهر مورموری از زوار کربلا معلی پذیرایی کرده و جمع زیادی نیز منازل خود را به بیت الحسین (ع) تبدیل کرده‌اند.

انتهای خبر/م