ایلام بیدار11:52 - 1403/05/23
 کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام:

هوای گرم از پنجشنبه وارد ایلام می شود

کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام از استقرار موج گرمای هوا در این ایلام برای روزهای پایانی هفته جاری خبر داد و از زائران اربعین خواست در ساعات خنک هوا پیاده‌روی کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»،  احسان احمدی نژادصبح امروز در جمع اصحاب رسانه ایلام، اظهار کرد: جبهه هوای گرم از روز پنجشنبه وارد ایلام می شود و تا اوایل هفته جاری تداوم خواهد یافت.

 کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام افزود: در این مدت دمای هوای مناطق گرمسیر به ۵۰ درجه سانتیگراد و مناطق سردسیر هم به ۴۰ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

 احمدی نژاد یادآور شد: باتوجه به اینکه موج گرما بر عراق نیز حاکم می شود از زائران خواست به منظور جلوگیری از گرمازدگی توصیه های هواشناسی را جدی بگیرند.

 وی ادامه داد: دمای هوای شهرهای نجف و کربلا نزدیک به دمای شهر گرمسیری مهران است و زائران در شهرستان مهران و در طول مسیر پیاده روی مسیرهای مهران تا کربلا و نجف در عراق از زیر سایبان های تعبیه شده طول مسیر تردد کنند.

 کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام بیان کرد: پیاده روی در ساعات اوج گرما و زیر نور مستقیم خورشید انجام نشود و در مدت پیاده روی از نوشیدنی های خنک جهت جلوگیری از گرمازدگی بنوشند.

 

انتهای خبر/م