ایلام بیدار11:10 - 1403/05/22
امام‌جمعه دهلران:

اربعین زمینه‌ساز ظهور امام‌زمان (عج) است

امام‌جمعه دهلران گفت: زیارت اربعین فرصتی برای تقویت ایمان و ارتباط با اهل‌بیت (ع) بوده و یک کنگره عظیم فرهنگی و مذهبی بوده که می‌تواند زمینه‌ساز ظهور امام‌زمان (عج) باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحسن موسوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» با اشاره به تاریخچه و فضائل پیاده‌روی و زیارت اربعین گفت: زیارت اربعین فرصتی برای تقویت ایمان و ارتباط با اهل‌بیت (ع) بوده و یک کنگره عظیم فرهنگی و مذهبی بوده که می‌تواند زمینه‌ساز ظهور امام‌زمان (عج) باشد.

وی افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان دهلران به‌عنوان یکی از مسیرهای اصلی تردد زوار آمادگی تمام بخش‌های شهرستان برای پذیرایی از زائران بسیار مهم است.

امام‌جمعه دهلران به بهسازی راه‌ها و جاده‌ها، به ویژه ورودی استان ایلام از به ویژه سمت دشت عباس، اشاره کرده گفت: توجه زیرساخت حمل‌ونقل در تسهیل تردد زائران امری مهم و ضروری است که متولیان امر باید اهتمام ویژه‌ای روی این کار داشته تا دراسرع‌وقت تکمیل شود.

موسوی گفت: یکی از موارد مهمی که باید موردتوجه موکب‌ها قرار گیرد بحث مسائل فرهنگی و نماز اول وقت است که نقش مهمی در ارتقا معنویت و آگاهی دینی زائران دارد.

وی بیان داشت: تأمین امکانات رفاهی مانند وسایل سرمایشی، توزیع آب‌خنک، سرویس‌های بهداشتی و سایه‌بان برای زائران اربعین ضروری است و نیاز است تا راحتی و آسایش زائران در ایام اربعین فراهم شود.
 

امام‌جمعه دهلران با تقدیر از مردم و نهادهایی که در ایام اربعین برای خدمت به زوار تلاش می‌کنند گفت: همکاری همه نهادها نشانه همبستگی اجتماعی و فرهنگی در شهرستان دهلران و برای اینکه بتوان به زائران به‌صورت مناسب خدمت کرد نیاز داریم تا همه نهادها با همکاری آحاد مردم با هم هماهنگ باشند.

وی تصریح کرد: یک رویکرد جامع در آماده‌سازی شهرستان دهلران برای استقبال از زائران اربعین ضروری بوده و با توجه ویژه بر اهمیت زیرساخت‌ها، امور فرهنگی، خدمات رفاهی و همدلی اجتماعی، باید شرایط مناسبی برای زائران فراهم شود؛ همچنین ارزش‌های دینی و معنوی نباید فراموش شود.

 امام‌جمعه دهلران خاطرنشان کرد: هر چه توان داریم را باید برای کنگره اربعین بگذاریم چرا که خدمت به زائران اربعین قطعاً می‌تواند سعادت دنیا و آخرت را برای ما فراهم آورد.

 

انتهای خبر/ر