ایلام بیدار00:48 - 1403/05/16
کارشناس مسائل خانواده مطرح کرد:

نقش کلیدی مدیران در ترویج فرهنگ شیردهی

کارشناس مسائل خانواده گفت: مدیران و کارفرمایان نقش بسیار مهمی در ترویج تغذیه با شیر مادر داشته و حمایت از این موضوع نه‌تنها به سلامت مادر و نوزاد کمک می‌کند، بلکه می‌تواند به بهبود محیط کار و افزایش رضایت کارکنان نیز منجر شود.

حجت‌الاسلام حسین مرادویسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدار گفت: مدیران و کارفرمایان نقش بسیار مهمی در ترویج تغذیه با شیر مادر داشته و حمایت از این موضوع نه‌تنها به سلامت مادر و نوزاد کمک می‌کند، بلکه می‌تواند به بهبود محیط کار و افزایش رضایت کارکنان نیز منجر شود.

وی افزود: تدوین و اجرای سیاست‌هایی که از مادران شاغل در دوران شیردهی حمایت کند، مانند مرخصی زایمان و شیردهی، می‌تواند به ترویج تغذیه با شیر مادر کمک کند.

کارشناس مسائل خانواده گفت: ایجاد مکان‌های خصوصی و راحت در محل کار برای شیردهی یا دوشیدن شیر، به مادران کمک می‌کند تا بتوانند به‌راحتی از شیر خود استفاده کنند و این فرایند را ادامه داده و برگزاری کارگاه‌ها و جلسات آموزشی برای کارکنان درباره فواید تغذیه با شیر مادر و روش‌های صحیح شیردهی می‌تواند آگاهی را افزایش دهد و حمایت اجتماعی را تقویت کند.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد یک فرهنگ‌سازمانی که ارزش‌هایی مانند حمایت از خانواده و توازن کار و زندگی را ترویج کند، می‌تواند به مادران شاغل احساس امنیت و راحتی بیشتری داده و تشویق مادران به استفاده از مرخصی زایمان و شیردهی بدون نگرانی از عواقب شغلی، می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا بهتر به نیازهای نوزاد خود پاسخ دهند.

مرادویسی بیان داشت: نظارت بر تأثیر سیاست‌ها و برنامه‌های حمایتی بر سلامت مادران و نوزادان و همچنین رضایت شغلی کارکنان می‌تواند به بهبود مداوم این برنامه‌ها کمک کند؛ در واقع سیاست‌های حمایتی برای مادران مهم است و از آن مهم‌تر نظارت بر اجرای این برنامه‌ها است.

وی تصریح کرد: آموزش و تشویق پدران به مشارکت در فرایند تغذیه با شیر مادر، مانند حمایت عاطفی و مشارکت در مراقبت از نوزاد، می‌تواند نقش مهمی در موفقیت شیردهی داشته باشد.

با توجه به این نکات، مدیران و کارفرمایان می‌توانند نقش فعالی در ترویج تغذیه با شیر مادر ایفا کنند و به ایجاد محیط‌های کاری حمایتی کمک نمایند.

 

انتهای خبر/ر