ایلام بیدار11:22 - 1403/05/11
مدیرکل پایگاه انتقال خون ایلام:

7 هزار نفر در ایلام خون اهدا کردند

مدیرکل پایگاه انتقال خون ایلام گفت: هفت هزار نفر به انتقال خون ایلام برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد افراد ۶ هزار و ۹۶ نفر موفق به اهدای خون شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»،  لیلی عاصم آبادی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه ایلام، اظهار کرد:از ابتدای فروردین تا پایان تیرماه امسالهفت هزار نفر به انتقال خون ایلام برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد افراد ۶ هزار و ۹۶ نفر موفق به اهدای خون شدند.

 مدیرکل پایگاه انتقال خون ایلام افزود: این میزان مراجعه‌کننده، سهم اهداکنندگان مستمر سه هزار و ۴۸۸ نفر، اهداکنندگان باسابقه یک هزار و ۸۷۷ نفر و بار اولی‌ها ۷۳۱ نفر بود.

 عاصم آبادی ادامه داد: یکی از برنامه‌های پایگاه انتقال خون ایلام هم‌زمان با کشور برگزاری پویش اهدای خون "فرهنگ حسینی، نذر عاشقان" بود که این پویش از اول محرم شروع شد و تا پایان سفر ادامه دارد.

 وی یادآور شد: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی ۴۶۰ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد ۴۰۸ نفر واجد اهدای خون بودند.

 مدیرکل پایگاه انتقال خون ایلام خاطرنشان کرد: اهدای خون مراجعان در ایام محرم به‌ویژه تاسوعا و عاشورا ۳۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت و ایلام در این زمینه، رتبه سوم کشور را کسب کرد.

 

انتهای خبر/م