ایلام بیدار00:22 - 1403/05/08
ایلام بیدار گزارش می‌دهد:

موتورسیکلت وسیلهٔ مفید در صورت استفاده صحیح

ازآنجایی‌که موتورسیکلت در واقع یک وسیلهٔ مفید برای انجام امورات زندگی است؛ ولی باید از آن استفاده صحیح نمود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، ازآنجایی‌که موتورسیکلت یک وسیله‌ای ارزان‌قیمت نسبت به خودرو است، و در واقع یک وسیلهٔ مفید برای انجام امورات زندگی است؛ ولی باید از آن استفاده صحیح نمود.


حتی به‌راحتی می‌توان با این وسیلهٔ نقلیه درآمدزایی نمود و ازآنجایی‌که این وسیله پرطرف‌دار به‌خاطر مزایایی بسیاری که دارد، درآمد خوبی از این وسیله به دست آورد و می‌توان به چرخه اقتصاد خانواده خود کمک نمود. 

ولی متأسفانه برخی از افراد ساکن شهرستان با داشتن این وسیله نقلیه باعث ایجاد خطرات و ناهنجاری‌های در سطح شهر می‌شوند، با حرکت‌های مثل تک‌چرخ در سطح معابر، باعث تصادفات، و صداهای بلند و ناهنجار وسیلهٔ نقلیه، رعایت‌نکردن قوانین و مقررات موجب اذیت و آزار خانواده‌ها در سطح شهر، معابر و پارک‌ها می‌شوند و باعث بی‌نظمی در سطح شهر می‌شوند.
 

 

 

 



مسئولان با راکبان موتورسیکلت متخلف برخورد قانونی کنند

علی یاری از شهروندان شهر سرابله در گفتگو با خبرنگار تحلیلی «ایلام بیدار» گفت: شهرستان سرابله دارای چندین پارک تفریحی است. خدا را شکر این مکان‌ها برای تفریح مردم ساخته شده‌اند مردم با وجود مشکلات که در امورات زندگی دارند بخشی از روز را به خانواده باید اختصاص داد و در کنار خانواده به تفریح مشغول شد.

این شهروند ساکن سرابله تصریح کرد: همان‌طور که گفته شد پارک‌ها مکانی آرامش‌بخش برای مردم هستند و برای اینکه خانواده‌ها چندین ساعت از سروصدا، هیاهوی شهری و ترافیک به‌دور باشند پارک‌ها می‌تواند بهترین مکان برای سپری‌شدن اوقات فراغت آنها است. 

وی افزود: وقتی خانواده‌ها می‌خواهند در کنار هم لحظاتی در آرامش باشند موتور سوران زیادی به این مکان‌ها ورود می‌کنند و با سروصداهای ناهنجار موجب اذیت و آزار خانواده‌ها می‌شوند.

یاری بیان کرد: به‌راستی حرکت‌ها و صداهای که از موتور سوران ایجاد می‌شود آزاردهنده است و این امر باعث نارضایتی شهروندان شده است.

وی در پایان گفت: از مسئولان شهرستان تقاضا داریم که راکبان موتورسیکلت های که آرامش مردم برایشان اصلاً اهمیت ندارد و به‌راحتی در سطح شهر مرتکب خلاف می‌شوند و حقوق شهروندی را رعایت نمی‌کنند برخوردهای قانونی انجام دهند.




موتورسواران مزاحم در سرابله جمع‌آوری می‌شوند


محمد سهراب‌زاده با اشاره به اینکه امنیت و آرامش مردم در اولویت نخست دستگاه قضایی است، گفت: آرامش و آسایش مردم عزیز شهرستان خط‌قرمز قضایی است و در صورت مشاهده افراد خاطی هیچ‌گونه مماشاتی نخواهد شد وبا آنها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. 

دادستان عمومی و انقلاب چرداول با اشاره به اینکه با رانندگان موتورسیکلت‌های مزاحم آرامش مردم، به‌شدت برخورد قانونی خواهد شد، افزود: چنانچه در صورت مشاهده تخلف راکبان موتورسیکلت برای بار اول باشد، موتورسیکلت یا وسیله نقلیه خاطی به مدت یک ماه توقیف خواهد شد. 

سهراب‌زاده اضافه کرد: چندی پیش در اجرای طرح برخورد با راکبان موتورسیکلت متخلف در سطح شهر و به‌ویژه در شب برای مردم ایجاد مزاحمت نموده بودند دو دستگاه موتورسیکلت و یک دستگاه خودرو توقیف شدند


این مقام قضایی در پایان خاطرنشان کرد: از کلیهٔ دارندگان موتورسیکلت علی‌الخصوص جوانان می‌خواهیم، ضمن رعایت‌کردن قوانین و مقررات راهنمایی‌ورانندگی، و رعایت‌کردن حقوق شهروندی، از ارتکاب تخلف در سطح معابر مکان‌های عمومی، پارک‌ها شهرستان خودداری نمایند چرا که در صورت مشاهده سریعاً وسیلهٔ نقلیه آنها توقیف و اعمال قانون خواهد شد.
 

انتهای خبر/م