ایلام بیدار11:04 - 1403/05/04
رئیس دادگستری استان ایلام مطرح کرد:

رفع مخاطرات زیست‌محیطی در دستور کار دادگستری ایلام

رئیس دادگستری استان ایلام گفت: موضوع محیط‌زیست یکی از موارد مهمی است که دستگاه قضا با جدیت آن را دنبال می‌کند و همچنین همه صنایع موظف هستند شاخص‌های زیست‌محیطی را رعایت کنند.

عمران علی محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدار گفت: موضوع محیط‌زیست یکی از موارد مهمی است که دستگاه قضا با جدیت آن را دنبال می‌کند و همچنین همه صنایع موظف هستند شاخص‌های زیست‌محیطی را رعایت کرده و علاوه بر این مورد صنایع کلان مانند پتروشیمی، کارخانه سیمان و پالایشگاه گاز ایلام و... با استفاده از تجهیزات نوین آلایندگی خود را تا حد ممکن پایین بیاورند.

وی افزود: لازم تا دستگاه‌های اجرایی مانند صنعت و معدن و محیط‌زیست در اعطای مجوزها و بازرسی از کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی حتماً شاخص‌های زیست‌محیطی را مدنظر قرار داده و آن را مدنظر قرار دهند.

رئیس دادگستری استان ایلام گفت: همچنین حمایت از طرح‌ها و پژوهش هم در دستور کار است تا بتوانیم از ظرفیت نخبگان و اساتید دانشگاهی هم در این زمینه استفاده کنیم.

علی محمدی تصریح کرد: موضوع محیط‌زیست و منابع طبیعی مربوط به همه و آینده ایران اسلامی می‌شود و همه در حفظ، نگهداری و انتقال به نسل‌های آینده وظیفه داریم و لازم است تا هر کس در این زمینه هر آنچه که توان دارد انجام داده و دادگستری هم کاهش آلودگی و مخاطرات زیست‌محیطی را در دستور کار خود قرار داده است.

 

انتهای خبر/ر