ایلام بیدار01:06 - 1403/05/02
معاون حل اختلاف دادگستری استان ایلام:

رویکرد دادگستری کاهش پرونده‌های قضایی است

معاون حل اختلاف دادگستری استان ایلام گفت: رویکرد دادگستری کاهش پرونده‌های قضایی است و در این راه از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌شود تا بتوان فضایی امن و سازنده را رقم بزنیم که در آن جرائم به کمترین مقدار خود برسد.

جبار سپهری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» گفت: یکی از موضوعاتی که در دادگستری به‌صورت ویژه دنبال می‌شود کاهش پرونده‌های قضایی از طریق صلح و سازش و ایجاد فضای سازنده به‌منظور کاهش جرائم است.

 معاون حل اختلاف دادگستری استان ایلام گفت: در شروع ماه محرم پویش «به احترام امام حسین (ع) می‌بخشم» در استان ایلام آغاز شده که در نتیجه آن در شعبه حل اختلاف شهرستان سیروان یک نزاع دسته‌جمعی بین ۹ خانواده به صلح و سازش ختم شد.

 وی در ادامه گفت: در اردیبهشت‌ماه سال جاری در اثر یک نزاع دسته‌جمعی بین جوانان یک محله در سیروان و روستای مجاور منجر به زخمی‌شدن ۲۶ نفر و جراحت چهار نفر از متهمین به شکل وخیم شد که طی جلسات متعدد خوشبختانه به صلح و سازش ختم شد.

 سپهری گفت: رویکرد دادگستری کاهش پرونده‌های قضایی است و در این راه از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌شود تا بتوان فضایی امن و سازنده را رقم بزنیم که در آن جرائم به کمترین مقدار خود برسد.

 وی تصریح کرد: قطعاً پیشگیری بهتر از درمان است و اگر بخواهیم جرائم را کاهش دهیم باید به سراغ فرهنگ‌سازی، استفاده از رسانه‌ها و ظرفیت‌های مردمی از طریق شوراهای حل اختلاف و مواردی مانند آن عمل کنیم.

 

انتهای خبر/ر