ایلام بیدار09:04 - 1403/04/31
فرماندار هلیلان:

آتش‌سوزی ارتفاعات هلیلان مهار شد

فرماندار هلیلان گفت: آتش‌سوزی مناطق سخت‌گذر و ارتفاعات بان تخت و بالادست کهره هلیلان بعد از دو روز با تلاش همه عوامل اطفای حریق، شب گذشته مهار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»،  کورش عیوضی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه در هلیلان، اظهار کرد: آتش‌سوزی مناطق سخت‌گذر و ارتفاعات بان تخت و بالادست کهره هلیلان بعد از دو روز با تلاش همه عوامل اطفای حریق، شب گذشته مهار شد.

فرماندار هلیلان با بیان اینکه هم اکنون عوامل پایش و نیروهای منابع طبیعی برای جلوگیری از هر گونه آغاز مجدد این آتش‌سوزی در منطقه حضور دارند، ابراز کرد: وزش باد و پوشش گیاهی پرحجم منطقه، سخت‌گذر بودن و سقوط کنده‌های نیمه‌سوخته از ارتفاع به مناطق پایین‌دست از جمله عوامل طولانی‌شدن فرایند مهار این آتش‌سوزی طی دو روز گذشته بوده است.

وی با اشاره به اینکه در عملیات مهار این آتش‌سوزی از همه توان و ظرفیت‌های دستگاه‌های امدادرسان، خدمات‌رسان و نیروهای مردمی منطقه و سایر شهرستان‌ها و طبیعت دوستان استفاده شد، گفت: در اثر این آتش‌سوزی حدود بیش از ۴۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی بان تخت و بالادست کهره هلیلان حدفاصل استان‌های ایلام و کرمانشاه در حریق سوخت.

 عیوضی با بیان اینکه در مهار این آتش‌سوزی از بالگرد هلال‌احمر برای انتقال و جابه‌جایی عوامل اطفای حریق استفاده شد، تصریح کرد: تلاش نیروهای مردمی و طبیعت دوستان برای اطفای این حریق و حضور در منطقه ستودنی است.

 وی با قدردانی از ستاد مدیریت بحران استان و استانداری ایلام در پیگیری برای اطفای این حریق، خاطرنشان کرد: از همه همشهریان عزیز هلیلانی درخواست می‌شود که هنگام حضور در طبیعت، از روشن‌کردن هر گونه آتش خودداری کنند و در صورت روشن‌کردن آتش، هنگام ترک طبیعت از خاموش‌کردن آن مطمئن شوند.

انتهای خبر/م