ایلام بیدار08:47 - 1403/04/27
طی بازی‌های المپیک پاریس؛

تماشای رقابت کدام کشتی‌گیران را نباید از دست داد

ستاره‌های کشتی جهان در المپیک برای کسب مدال تلاش خواهند کرد؛ اما دراین‌بین کشتی‌گیرانی هستند که نباید تماشای مسابقات آنها را از دست داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، بازی‌های المپیک پاریس از ۵ مرداد آغاز خواهد شد که کشتی یکی از رشته‌های شرکت‌کننده در این رویداد بزرگ است. ستاره‌های کشتی آزاد و فرنگی جهان در پاریس برای کسب مدال رقابت خواهند کرد؛ اما دراین‌بین کشتی‌گیرانی هستند که نباید تماشای رقابت آنها را از دست داد. 

ورزشکارانی که باید مسابقات آنها را تماشا کنید: 

حسن یزدانی از ایران: یزدانی ملقب به برترین دارنده مدال طلا در وزن ۷۴ کیلوگرم در المپیک ۲۰۱۶ ریو بود. او در وزن ۸۶ کیلوگرم المپیک توکیو در فینال مقابل دیوید تیلور شکست خورد. 

تیلور در پاریس مسابقه نمی‌دهد و احتمالاً این غیبت راهی برای بازگشت یزدانی به اوج باز می‌کند. طاها آکگول از ترکیه: آکگول دارنده مدال طلا در المپیک ۲۰۱۶، از جمله کسانی بود که در بازی‌های توکیو به گیبل استیوسون آمریکایی باخت. او اوایل سال جاری در مسابقات قهرمانی اروپا جنو پتریاشویلی از گرجستان دارنده مدال نقره توکیو را شکست داد. با عدم بازگشت استیوسون، آکگول می‌تواند در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به‌عنوان مدعی طلا ظاهر شود.

میخاین لوپز از کوبا که در سن ۴۱ سالگی به دنبال کسب پنجمین مدال طلای سنگین‌وزن کشتی فرنگی است. لوپز اولین کشتی‌گیری بود که ۴ مدال طلا در المپیک کسب کرد. مسابقات کشتی آزاد المپیک امسال در حالی پیگیری خواهد شد که تمامی قهرمانان المپیک توکیو در پاریس غایب هستند که اسامی آنها به شرح زیر است: 

۵۷ کیلوگرم: زائور اوگیوف از روسیه

۶۵ کیلوگرم: تاکوتو اوتوگورو از ژاپن

۷۴ کیلوگرم: زائوربک سیداکوف از روسیه 

۸۶ کیلوگرم: دیوید تیلور از آمریکا

۹۷ کیلوگرم: عبدالرشید سعداله‌یف از روسیه 

۱۲۵ کیلوگرم: گیبل استیوسون از آمریکا

نکته قابل‌توجه اینکه فدراسیون کشتی روسیه چند روز پیش اعلام کرد که هیچ کشتی‌گیری از این کشور در المپیک پاریس شرکت نمی‌کند.

 

منبع: ورزش سه 

انتهای خبر/م