ایلام بیدار14:52 - 1403/04/20
فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام:

طرح آبرسانی در ۵۲ روستا در ایلام در دست اقدام است

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام با اشاره به اینکه طرح جهاد آبرسانی طرح عظیمی در راستای حل مشکلات مردم روستاهای ایلام در حوزه تنش آبی بوده است، گفت: طرح جهاد آبرسانی در سطح ۵۲ روستا در دست اقدام است که اتمام آبرسانی به این روستاها نیازمند تزریق اعتبار می‌باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، سردار سرتیپ سید صادق حسینی  در نشست جهاد آبرسانی در ایلام که عصر امروز در محل استانداری ایلام برگزار شد، اظهار کرد: طرح جهاد آبرسانی طرح عظیمی در راستای حل مشکلات مردم روستاهای در حوزه تنش آبی بوده که با همکاری دولت سیزدهم در کشور اجرایی شده است.

  فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام بیان کرد: طرح جهاد آبرسانی در سطح ۵۲ روستا در حال حاضر در دست اقدام است که اتمام آبرسانی به این روستاها نیازمند تزریق اعتبار بوده و لازم است موردتوجه مسئولان قرار گیرد.

 وی با بیان اینکه یکی از معضلات اجرای این طرح، وجود معارضان اراضی مسیر لوله‌های انتقال آب است، گفت: انتظار می‌رود که با تزریق اعتبار مناسب این طرح به‌زودی در ایلام تکمیل و فاز بعدی آبرسانی به روستاهای استان در قالب اجرای این طرح آغاز شود.
 

 

طرح جهاد آبرسانی در ۱۲۸ روستای ایلام اجرایی شده است


علی ملک‌زاده در این نشست، اظهار کرد: طرح جهاد آبرسانی با طراحی احداث ۱۸ مجتمع و برای آبرسانی به ۱۲۸ روستای دارای تنش آبی در سطح ایلام اجرایی شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام با بیان اینکه اعتبار اولیه این طرح پنج‌هزاری و ۷۰ میلیارد ریال بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت پیشرفت این پروژه در استان ۷۴ درصد است.

 وی با اشاره به اینکه طرح جهاد آبرسانی در سطح ۱۰ شهرستان ایلام اجرایی شده است، یادآور شد: میانگین کشوری درصد پیشرفت این طرح در نقاط مختلف حدود ۵۰ درصد است که استان ایلام جزو سه ایلام استان برتر کشور از لحاظ پیشرفت فیزیکی در اجرای این طرح است.

 رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام خاطرنشان کرد: اجرای این طرح در سطح ۵۲ روستای استان در دست اقدام و ۵۴ روستا هم تکمیل شده است.

 

انتهای خبر/م