ایلام بیدار10:54 - 1403/04/20
 مدیرکل راه و شهرسازی ایلام:

اجرای عملیات حفاری تونل آزادی به طول ۳ هزار ۲۰۰ متر

 مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: عملیات حفاری تونل دوم آزادی به طول سه هزار و ۲۰۰ متر در حال اجرا است که از سمت ایلام تا کنون ۵۷۲ متر حفاری صورت‌گرفته و از سمت سرابله نیز ۱۵۲ متر حفاری انجام شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»،  فرشاد دوستی صبح امروز در جریان بازدید معاون توسعه راه‌ها، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از برخی از زیرساخت‌های بخش راه ایلام اظهار کرد: پیشرفت و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل و مسکن استان ایلام در سال‌های اخیر شتاب قابل‌توجهی داشته و توجه دولت سیزدهم به توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل و مسکن کم‌نظیر بوده است.


مدیرکل راه و شهرسازی ایلام افزود: با وجود اهمیت محور ایلام - ایوان - کرمانشاه عمده تردد مسافرین و کامیون‌های حمل کالا به ایلام و در نهایت کشور عراق از طریق محور ایلام - حمیل - کرمانشاه صورت می‌گیرد و این مهم باعث شد که توسعه این محور به چهارخطه از سال‌های گذشته شروع و تا کنون ادامه داشته باشد.

 دوستی بیان کرد: در حال حاضر پروژه‌های مهمی در محور ایلام - حمیل - کرمانشاه چون احداث تونل دوم آزادی، عملیات چهارخطه کردن مسیر در چند نقطه و همچنین احداث ۲ تقاطع غیرهمسطح کارزان و محور قدیم سرابله که پیمانکاران در این طرح‌ها مشغول عملیات اجرایی هستند.

 وی افزود: عملیات حفاری تونل دوم آزادی به طول سه هزار و ۲۰۰ متر در حال اجرا است که از سمت ایلام تا کنون ۵۷۲ متر حفاری صورت‌گرفته و از سمت سرابله نیز ۱۵۲ متر حفاری انجام شده است.

 مدیرکل راه و شهرسازی ایلام خاطرنشان کرد: تلاش ما این است تا با همکاری پیمانکاران پروژه چهارخطه کردن قسمت‌های مهمی از مسیر ایلام تا شباب تا اربعین سال جاری تکمیل و زیر با ترافیک قرار گیرد.

 دوستی با اشاره به احداث تقاطع جاده چشمه چاهی - سفید خانی شهرستان سیروان بیان کرد: پی گیری‌های لازم برای احداث این تقاطع به انجام رسیده که در صورت تأمین اعتبار اجرای این پروژه عملیاتی خواهد شد.

 

انتهای خبر/م