ایلام بیدار13:27 - 1403/04/19
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام:

شبکه آبرسانی روستای زعفرانیه مهران به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: شبکه آبرسانی روستای تازه‌تأسیس زعفرانیه مهران تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، به نقل از روابط‌عمومی آب و فاضلاب ایلام، محمد محمدی روز سه‌شنبه در خصوص پروژه‌های آب و فاضلاب اظهار داشت: شرکت آبفا استان ایلام جهت تأمین پایدار آب روستای تازه‌تأسیس زعفرانیه مهران اقدام به حفر یک حلقه چاه با آب‌دهی ۲.۵ لیتر بر ثانیه و اجرای سه هزار متر خط انتقال آب کرده است.

 

 وی افزود: جهت اجرای پروژه آبرسانی به روستای سرتنگ زعفرانیه تاکنون بیش از ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

 

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام یادآور شد: با بهره‌برداری از پروژه آبرسانی تا پایان سال جاری (در صورت تأمین اعتبار) تعداد ۵۰ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۲۵۰ نفر از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

 

 محمدی تأکید کرد: تقریباً از چهار سال پیش کار ساخت‌وساز خانه‌های جدید در این روستای شروع و توسط اداره کل امور عشایر استان با استفاده از تانکر آب‌رسان تأمین آب شده است.

 

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام اضافه کرد: مطالعات و اقدامات لازم برای احداث مخزن، نصب شناور، تأمین انرژی برق و احداث شبکه داخلی روستای سرتنگ زعفرانی (به طول بیش از ۶ کیلومتر) نیز در دستور کار قرار دارد.

 

انتهای خبر/ر