ایلام بیدار01:09 - 1403/04/01
یادداشت؛

سقف کوتاه نیروهای شرکتی

یکی از طرح های مهمی که در مجلس یازدهم کلید خورد و بحث آن در کشور داغ شد موضوع ساماندهی کارکنان دولت بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدار ، «عباس خانمحمدی» از فعالین رسانه ایلام در یادداشتی نوشت:: یکی از طرح های مهمی که در مجلس یازدهم کلید خورد و بحث آن در کشور داغ شد موضوع ساماندهی کارکنان دولت بود.

طرحی که پس از کش و قوس های فراوان و سالها چشم انتظاری کارگران راهی مجمع تشخیص شد تا شاید با تصویب آن شادی به دل هزاران کارگر در سراسر کشور و خانواده های آنها بنشیند. 

با طرح این موضوع در مجمع تشخیص مصلحت هم کسی پشت کارگران را نگرفت و با رای منفی باز به مجلس شورای اسلامی ارجاع داده شد تا دوباره ایرادات آن برطرف شود.

واقعا جای شگفتی اینجا است که چرا این طرح که موجب شادی کارگران می شود،کماکان در هاله ای از ابهام قرار گرفته و کاری برای این نیروها انجام نمی گیرد؟

در آخرین روزهای کاری مجلس یازدهم باز ساماندهی کارکنان با درصد بالا به تصویب نمایندگان مجلس رسید و این طرح دوباره در بین قوا در حال رد و بدل شدن بودن و کارگران امیدوارانه تصویب آن را دنبال می کردند اما افسوس که هنوز این خواسته بحق آنان بی جواب مانده و فعلا هیچکس از  آینده آن خبر ندارد.

اگرچه تلاش هایی صورت گرفت که باز از طریق مجلس تصویب آن دنبال شود اما چهار سال نمایندگی مجلس تمام شد و ماراتن تصویب،به نمایندگان مجلس جدید رسید.

شاید اگر این طرح مهم همان وقت تصویب می شد الان کارگران با لطف و سخاوت مجلس و دولت ،با روحیه ای مضاعف تر به استقبال انتخابات ریاست جمهوری در تیرماه می رفتند.

کارگرانی که بعنوان پیشقراولان عرصه کار و تلاش ،عمر و توان خود را وقف مردم و‌جامعه می کنند تا چرخ تولید و توسعه کشور با شتاب بیشتری بچرخد.

اگر به این قشر زحمتکش توجه ویژه ای بشود،قطعا آنان نیز قدرشناس خواهند بود و بیشتر از گذشته برای خدمت به کشور توان خود را به کار خواهند گرفت.

پس از ناکام ماندن طرح ساماندهی نیروهای شرکتی در دوره مجلس گذشته، گمانه‌زنی‌ها بر این اساس استوار بود که تصویب این طرح به پیش از انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۴ موکول شده و کارگران باید منتظر بمانند.

البته کارگران به این امید که آیت‌الله رئیسی دوباره رئیس جمهور شود و با همکاری دولت و مجلس، طرح ساماندهی نیروهای شرکتی تصویب شود که متاسفانه با شهادت رئیس جمهور فقید آیت الله رئیسی، این امید و گمانه‌زنی‌ها هم به دست فراموش سپرده شد.

حالا کارگران مانده اند و‌ مصوبه‌ای که بین مجلس ، دولت و مجمع تشخیص مصلحت معلق مانده و سرانجامی برای آن متصور نیست.

البته این کارگران هستند که باید فعلاً با امید به روزهای بهتر و تصویب طرح ساماندهی نیروهای شرکتی،در این شرایط سخت اقتصادی حاکم بر جامعه با تلاش و‌ کوشش خود، به اقتصاد کشور کمک کنند.

اکنون که انتخابات زود هنگام ریاست جمهوری نزدیک است و دولت جدیدی بر سر کار خواهد آمد، آیا این دولت نگاه مثبتی به طرح مذکور خواهد داشت؟

آیا نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی که در وعده‌های انتخاباتی خود از حمایت و پیگیری این طرح در مجلس سخن گفتند، به وعده خود عمل خواهند کرد؟

امید است در آینده که مجلس و دولت جدید بر سر کار آمده‌اند، به قشر زحمتکش کارگر در کشور توجه ویژه ای داشته باشند و با تصویب این طرح، شادی و نشاط را به کارگران شرکتی سراسر کشور بازگردانند.

انتهای پیام/ع