ایلام بیدار00:01 - 1403/04/01
فعال سیاسی:

انتخابات در ایران توسعه مردم‌سالارانه دارد

فعال سیاسی گفت: انتخابات در ایران نشان از یک روند توسعه مردم سالارانه دارد که می تواندتوطئه های دشمن را خنثی نماید.

 «سجاد قیطاسی» در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدار در خصوص انتهابات ریاست جمهوری اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری که به دلیل شهادت ریس جمهور خدمتگزار و خستگی ناپذیر باید به صورت زودهنگام برگزار شود جز مهمترین و حساس ترین انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی ایران می باشد و مشارکت همگانی و پرشور در ان یک حق و تکلیف برای عموم ملت ایران می باشد چرا که می تواند هم پاسداشت و تداوم شهدای خدمت ،تضمین ماندگاری انقلاب اسلامی ،حمایت از مقاومت و پاسداشت عمق منطقه ای ایران و خنثی سازی جنگ ترکیبی دشمنان علیه ملت و نظام ج.ا.ا را در پی داشته  باشد.
این فعال سیاسی یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایران ترکیب جمهوریت و اسلامیت دانست و گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)در  ایران با رای و انتخاب مردم به پیروزی و به ثمر نشست. 
وی افزود:در این ۵ دهه ،  40  انتخابات  باشکوه در صحت و سلامت کامل برگزار شده که نشان دهنده نقش و جایگاه مردم در این نظام مردم‌سالار که مبتنی بر دین مبین اسلام است،می باشد.
این کارشناس مسائل سیاسی به بُعد داخلی انقلاب اشاره و گفت:هیچ انقلاب و تحولی سیاسی در جهان وجود ندارد که بلافاصله پس از شکل گیری مردم را پای صندوق رای فرا خوانده تا نظام سیاسی خود را انتخاب و شکل دهد. 
قیطاسی با بیان اینکه این انقلاب یک نقطه عطف در داخل ایران،سطح منطقه و نظام بین الملل بوده ، اظهار داشت: این انقلاب همواره مورد هجمه و فشارها قرار گرفته  که شاید آن را  از مسیر خود منحرف کنند ولی به حول قوه الهی و طبق منویات حضرت  آقا در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی؛ این انقلاب پس از نظام سازی به رکود و خموشی دچار نشده و نمی شود.
این کارشناس و فعال سیاسی با اشاره به اینکه میان جوشش انقلابی و نظم سیاسی و اجتماعی تضاد و ناسازگاری نمی بیند،افزود: انتخابات در ایران نشان از یک روند توسعه مردم سالارانه دارد که می تواندتوطئه های دشمن را خنثی نماید.
وی اظهار داشت:در ایران اســـلامی که مبتنی بر مردم سالاری دینی است ، اداره ملـک و ملـت بـه صـورت مسـتقیم و غیرمسـتقیم توسـط خود مردم صـورت می گیرد و نظام حکمرانی کشـور، مبتنی بر خواست و اراده ملت است. 
قیطاسی با اشاره به راهبردهای چهارگانه نظام و که شامل «مشــارکت پرشــور، رقابت واقعی، سلامت حقیقی و امنیت کامل انتخابات» است بر اهمیت این انتخابات تاکید داشت.  لذا همچنان که  مقام مـعـظـم رهـبری(مــد ظـلــه الـعــالـی) بیان داشت: مشارکت مردم و شرکت در انتخابات باعث ایجاد حماسه سیاسی، ارتقای  اقتدار و امنیت کشور ایجاد همبستگی ملی و ناامید شدن دشمن، مایه پیشرفت و حلال مشکلات,و عامل استحکام و اعتبار کشور است  که باعث تزریق خون تازه به رگ های کشور می شود .
این کارشناس سیاسی با اشاره به حساسیت تحولات منطقه و نظام بین الملل و شکست همیشگی دشمن در توطئه های خود علیه ملت ایران گفت: تمرکز آنها بر این انتخابات است تا شاید بتوانند بخشی از شکست های خود در میدان و در حوزه نظامی امنیتی از طریق این رویداد مهم جبران نمایند.
وی به اهداف دشمن در این انتخابات اشاره و اظهار داشت:دشمنان قسم خورده نظام به توطئه های چون  تلاش در عدم برگزاری انتخابات،کاهش مشارکت در انتخابات,دوقطبی سازی کشور, ایجاد تشکیک و تردید در نتایج انتخابات را دنبال می کننند که همه ما می دانیم تخیلات واهی بیش نیستند.
قیطاسی در پایان بیان داشت:مطمئن هستیم با هوشیاری و انسجام هر چه بیشتر یک انتخابات با شکوه که به مثابه گرانیگاه تحقق ایران قوی است در ۸تیر ماه رقم خواهد خورد تا یکبار  دیگر توطئه های دشمن خنثی شود و همچنین برگ برنده دیگری در کارنامه ملت شریف ایران باشد. و صدای  نظام مردم سالاری دینی ایران، این دستاورد امامین انقلاب  که مبتنی بر اراده و رای مردم است در جهان طنین انداز شود.

انتهای پیام/ع