ایلام بیدار01:53 - 1403/07/01
ایلام بیدار گزارش می‌دهد؛

جهادتبیین پلی برای انتقال پیام انقلاب اسلامی

جهاد تبیین باعث شده تا پیام انقلاب اسلامی به دنیا مخابره شده که در نتیجه آن جبهه مقاومت شکل‌گرفته است و توطئه‌های دشمنان در ایران اسلامی خنثی شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، جهاد تبیین در فرهنگ اسلامی به مبارزه‌ای اشاره دارد که باهدف تبیین مفاهیم اسلامی و ارتقای دانش عمومی انجام می‌شود. اصطلاح «جهاد تبیین» در قرآن به معنای توضیح و بیان دین به دیگران به‌کاررفته و اغلب به دنبال تبیین اصول اعتقادی اسلامی و انتقال آگاهی‌های مربوط به دین است.

 در این مفهوم، جهاد تبیین نقش مهمی در انتقال دین و ارتقای دانش عمومی اسلامی دارد. این اقدام می‌تواند در فهم بهتر افراد نسبت به اصول اسلامی و همچنین در پاسخ به سؤالات و ابهاماتشان مؤثر باشد. ازاین‌رو، جهاد تبیین به‌عنوان یک مبارزه ادبی و فکری برای ترویج دین اسلام و برقراری ارتباط با سایر ادیان و گروه‌های دینی دیگر موردتوجه قرار می‌گیرد.

 اطلاعات بیشتر در مورد این مفهوم و نقش آن در جامعه و فرهنگ اسلامی می‌تواند به شما و دیگران کمک کند تا بهتر درک کنید چگونه جهاد تبیین می‌تواند در انتقال پیام‌های اسلامی و تبادل فرهنگی مؤثر باشد به همین دلیل جهاد تبیین مورد تأکید رهبر انقلاب اسلامی است.

 جهاد تبیین باعث انتقال پیام انقلاب اسلامی به دنیا شده است

 علی اکبری مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: جهاد تبیین باعث شده تا پیام انقلاب اسلامی به دنیا مخابره شده که در نتیجه آن جبهه مقاومت شکل‌گرفته است.

 اکبری در ادامه گفت: در واقع این پیام انقلاب اسلامی است که در مقابل دشمنان قرار گرفته و باعث شده تا امروز در نقاط مختلف دنیا شاهد مقابله با جبهه استکبار باشیم و کشورهایی مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی منفورتر از همیشه باشند.

 وی تصریح کرد: جهاد تبیین یک ضرورت است که همه باید پایبند به آن باشیم و سعی کنیم تا همیشه رسواکننده دشمنان و نشردهنده پیام انقلاب اسلامی باشیم.

 جهاد تبیین یک فرضیه واجب همگانی است

 حجت‌الاسلام اشرف علی‌محمدی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: در شرایطی که دشمن از همه طرف هویت ما را هدف قرار داده است جهاد تبیین یک فرضیه واجب همگانی است.

 وی افزود: اهمیت جهاد تبیین از آنجایی ضروری است که دشمنان بیشترین سرمایه‌گذاری روی انحراف نسل‌های جوان و نوجوان ما انجام داده تا از این طریق آن‌ها را به انحراف بکشاند.

 مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام خاطرنشان کرد: امروز همه وظیفه داریم تا در راستای جهاد تبیین همه توان خود را به کار گیریم تا دستاوردهای انقلاب اسلامی به مردم رسانده و از انحراف نسل‌های آینده جلوگیری کنیم.

 انجام جهاد تبیین در جنگ رسانه‌ای دشمن ضروری است

 محمد سبحان حسنی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار با اشاره به اینکه در عصری زندگی می‌کنیم که زمان شکوفایی اسلام ناب محمدی (ص) است، اظهار داشت: تغییراتی که در نظام جهانی با شکل‌گیری انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل (ره) به وجود آمد و موجب گسترش نفوذ گفتمان جدیدی در عرصهٔ جهانی شد، امروز این پرچم عزت و اقتدار به دست جانشین خلف و صالحش مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) است.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام اظهار کرد: اکنون ایران اسلامی مفتخر به داشتن چنین رهبری فرزانه است که توانسته انقلاب و اسلام و نه فقط مردم ایران بلکه همهٔ آزادگان و مسلمانان جهان را هدایت و رهبری کند تا امروز به‌عنوان یک کشور قدرتمند در عرصه‌های بین‌المللی باعزت و سربلندی دارای جایگاه رفیعی باشیم.

 حسنی در ادامه با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین گفت: در شرایطی که دشمنان انقلاب اسلامی با امپراتوری دروغ رسانه‌ای تلاش می‌کنند با کم‌رنگ کردن دستاوردها بین مردم و مسئولان فاصله ایجاد کند، بر همه دلسوزان نظام واجب است در جهت تبیین اقدامات و دستاوردهای نظام و دولت اقدام عملی کنند.

 وی افزود: دشمن تلاش دارد با برجسته نمودن مسائل کوچک، عظمت دستاوردهای انقلاب اسلامی را تحت‌الشعاع قرار دهد و در اینجا تشریح اقدامات و دستاوردهای نظام و دولت نقشه‌های شوم دشمنان را نقش‌برآب می‌کند.

 معاون استاندار ایلام در ادامه با اشاره به تحولات منطقه و جنایات رژیم کودک کش رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: در نشست سران کشورهای عربی و اسلامی خبرنگاران مصری مطالب جالبی گفتند که در آن اشاره‌ای شده به این مطلب که تنها این ریاست‌جمهوری اسلامی ایران بود که در بین سران کشورهای عربی و اسلامی باقدرت از مردم فلسطین دفاع کرد و حامی پیام‌های خاصی بود و این ناشی از قدرت بلامنازع جمهوری اسلامی در منطقه است.

 انجام امیدآفرینی در جامعه ضروری است

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها از دامنه نفوذ و تأثیرگذاری جمهوری اسلامی به‌عنوان یک قدرت نوظهور در عرصه جهانی هراس دارد، ادامه داد: آنان ۸ سال جنگ را بر ما تحمیل کردند و بسیاری از فشارها و تحریم‌ها را اعمال نمودند و با ابررسانه‌هایی که در اختیار داشتند، نتوانستند در برابر عظمت ملت بزرگ ایران حرفی برای گفتن داشته باشند؛ چراکه ایران اسلامی این مسیرهای پر پیچ‌وخم را به‌سلامت طی کرده و در حال صعود به قله‌های جهانی هست.

 وی با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در خصوص امید آفرینی در جامعه گفت: وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) می‌فرمایند امید آفرینی کنید و به مردم امید دهید دلیل این است که معظم له آینده را به‌خوبی می‌بینند و اینکه به کجا در حال رفتن هستیم و چه مسیرهایی را طی کرده‌ایم را در نظر دارند.

 وی در ادامه از تحقق شعائر اصلی انقلاب اسلامی از جمله استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی یادکرد و گفت: به برکت خون شهدا و رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری امروز ایران اسلامی در اوج استقلال، اقتدار و قدرت است.

#پیشرفت_ایلام

آری از موشک گرفته تا سلول‌های بنیادی، پزشکی و... همراه با عمران و آبادانی در مناطق مختلف ایران اسلامی به‌خصوص 

#پیشرفت_ایران

آری از موشک گرفته تا سلول‌های بنیادی، پزشکی و... همراه با عمران و آبادانی در مناطق مختلف ایران اسلامی به‌خصوص

 #جام_امید

آری از موشک گرفته تا سلول‌های بنیادی، پزشکی و... همراه با عمران و آبادانی در مناطق مختلف ایران اسلامی به‌خصوص 

#گروه_خبری_شهید_مرتضی_ساده‌میری

آری از موشک گرفته تا سلول‌های بنیادی، پزشکی و... همراه با عمران و آبادانی در مناطق مختلف ایران اسلامی به‌خصوص ایلام همه‌وهمه ره‌آورد انقلاب اسلامی است

 

 

انتهای خبر/ر