ایلام بیدار00:15 - 1403/05/26
ایلام بیدار گزارش می‌دهد؛

روایتی از توسعه و پیشرفت در هلیلان

هلیلان جزء شهرستان‌های محروم استان ایلام است که با اقدامات صورت‌گرفته گام‌های مهمی برای رفع محرومیت این شهرستان برداشته شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، گاهی شهرها و روستا از مسیر توسعه به‌دور هستند که به برنامه‌ریزی صحیح و منطبق با نیازهای مردم نیاز دارند که باید از فرهنگ مردم گرفته تا زیرساخت‌ها را گاهی تغییر داد تا توسعه میسر شود.

هلیلان که زمانی جز شهرستان چرداول بود امروز به یک شهرستان تبدیل شده است که با چالش‌ها و مشکلات خود دست‌وپنجه نرم می‌کند.

هلیلان باوجوداینکه به شهرستان تبدیل شده اما از قافله توسعه عقب‌افتاده است و همچنان روستاهای آن در انتظار محرومیت‌زدایی هستند.

این منطقه با وجود محرومیت استعدادهای فراوانی برای توسعه دارد که با عزمی راسخ می‌تواند این استعدادها را شکوفا وهلیلان در مسیری که درست است گام بردارد.

در گزارش‌های قبلی پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدار به موضوع هلیلان اشاره شده که این بار مورد پیگیری قرار گرفته است.

هلیلان استعدادهای توسعه را دارد

علی جلیلیان از اهالی شهرستان هلیلان در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: هلیلان باوجوداینکه به شهرستان تبدیل شده اما همچنان محروم است.

وی افزود: استعدادهایی در شهرستان هلیلان وجود دارد که می‌تواند به توسعه آن کمک کند و در مسیر شکوفایی باشد.

این شهروند هلیلانی تصریح کرد: امیدواریم بازدیدها و طرح‌ها  به درد مردم این منطقه بخورد و محروم‌ترین روستاهای استان یعنی منطقه زردلان از آن بهره‌مند شوند.

هلیلان نیازمند نگاه ویژه‌تری است

کورش عیوضی فرماندار هلیلان در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: اعتباراتی که برای امسال در نظر گرفته شده باتوجه‌به رایزنی و پیگیری‌های انجام‌گرفته بر اساس نیازهای ضروری شهرستان تقسیم شده و اولویت امسال ما تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است .

نماینده عالی دولت در هلیلان و رئیس کمیته برنامه‌ریزی و توسعه شهرستان در ادامه جلسه ضمن تشکر از استاندار و رئیس سازمان مدیریت و  برنامه‌ریزی استان افزود: شرایط هلیلان با شهرستان‌های دیگر استان متفاوت است و نگاه به هلیلان باتوجه‌به عمق محرومیت و نوپا بودن نیازمند نگاه ویژه‌تری است.

وی با بیان اینکه از اعتبار ۶۵ میلیاردتومانی سال گذشته بیش از ۴۰ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است گفت: این اعتبار امسال به ۸۶ میلیارد تومان رسیده و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته تکمیل فاز اول پمپاژ داجیوند - کهره به‌عنوان یکی از طرح‌های مهم کشاورزی از اولویت امسال است که تکمیل فاز اول این پروژه می‌تواند نقش مهمی در  تولید و اشتغال داشته باشد.

فرماندار هلیلان با گلایه از بنیاد علوی خواستار احداث بیمارستان به‌عنوان یکی از مطالبات مردم شهرستان شد و در ادامه افزود: متأسفانه هنوز شاهد احداث پروژه مهمی در سطح شهرستان نبوده‌ایم و باتوجه‌به فرصت کم باقی‌مانده از فعالیت بنیاد علوی در هلیلان، اجرای این پروژه مهم باید در دستور کار این نهاد باشد.

وی افزود: استقرار ادارات یکی دیگر از نیازهای هلیلان است که انتظار می‌رود مدیران کل توجه ویژه‌ای به این مقوله داشته باشند.

دولت توجه ویژه‌ای به مناطق محروم دارد 

حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: هلیلان یکی از مناطق محروم استان ایلام که دولت نگاه ویژه‌ای به این منطقه دارد.

وی افزود: در سفر چند روز گذشته پروژه‌های مختلفی اعم از راه‌سازی، بهداشت، کشاورزی و... مورد بازدید قرار گرفت تا زیرساخت‌های مهیا شده و اشتغال ایجاد شود.

بهرام‌نیا گفت: احداث پتروشیمی یکی از مواردی است که به شهرستان هلیلان در خروج از محرومیت کمک شایانی خواهد کرد که این پروژه هم اکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در تلاش هستیم تا این پروژه هر چه سریع‌تر تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

استاندار ایلام تصریح کرد: برای رفع محرومیت هلیلان با همکاری همه نهادها و دستگاه‌ها تمهیدات مختلف در نظر گرفته شده است.

 

انتهای خبر/ر