ایلام بیدار18:42 - 1402/08/29
معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام:

دستگاه‌های اجرایی در مواقع بحران پای‌کار باشند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام گفت: نیاز است تا اقدامات بیشتری از سوی دستگاه‌های مختلف برای پیشگیری از بحران صورت گیرد.

به گزارش «ایلام بیدار»، محمد سبحان حسنی روز دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران اظهار کرد: مطابق پیش‌بینی‌ها امروز شاهد اوج بارش‌ها در استان ایلام بودیم که با اقدامات پیشگیرانه که از قبل انجام شده بود، کمترین مشکل ایجاد شد.

 معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام گفت: مطابق گزارش مسئولان و فرمانداران هم اکنون وضعیت در شهرهای استان عادی است و مشکلی در سطح استان وجود ندارد.

 حسنی اضافه کرد: مشکلات ایجاد شده در حد آب‌گرفتگی و خسارت‌های جزئی به بناهای فنی بوده است.

 معاون استاندار ایلام با اشاره به اینکه در بحث پاک‌سازی و لایروبی سیل‌بندهای شهر ایلام انجام شده است، افزود: مسئولان ارشد استان ایلام درصدد بهسازی کامل مسیل‌های استان هستند.

وی گفت: وقتی آماده‌باش در سطح استان اعلام می‌شود، تمامی دستگاه‌ها باید از حداکثر ظرفیت آماده خدمات‌رسانی باشند.

 وی با اشاره به اینکه مدیران باید در صحنه عملیات حضور پیدا کنند و مشکلات مردم را از نزدیک حل کنند، افزود: دستگاه‌های اجرایی تا پایان اتمام سامانه بارشی در حالت آماده‌باش باشند.

 حسنی تصریح کرد: مسیرهایی که دچار مشکلات ناشی از بارش‌های شدید شده در کمترین زمان ممکن پاک‌سازی شوند.

 معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام گفت: با توجه حجم بارش‌های امروز، زیرساخت‌های شهر ایلام گنجایش این میزان آب در یک بازه زمانی را نداشته و همین قضیه باعث آب‌گرفتگی معابر شد.

 وی با تأکید بر اینکه باید در آینده در بحث توسعه زیرساخت‌های شهری به‌خصوص در بهسازی سیل‌بندها صورت گیرد، ابراز کرد: باتوجه‌به گزارش هواشناسی مبنی بر کاهش میزان بارندگی‌ها برای فردا، فعلاً نیازی به تعطیلی مدارس نیست.

 حسنی خاطرنشان کرد: فردا قبل از شروع مدارس بازهم گزارش‌های هواشناسی را بررسی و در صورت نیاز تصمیم لازم دراین‌خصوص اتخاذ خواهد شد.

 بارش‌های گسترده به شکل امروز طی فردا در استان وجود ندارد

 مدیرکل هواشناسی استان ایلام با اشاره به اینکه کماکان هشدار سطح نارنجی در شمال استان و هشدار سطح قرمز در جنوب استان برقرار است، افزود: برای فردا پیش‌بینی می‌شود بارش‌ها در استان ایلام به شکل امروز گسترده و شدت نداشته باشد.

 سیروس نادری زرنه افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان کماکان در حالت آماده‌باش باشند.

 

انتهای خبر/ر