ایلام بیدار00:01 - 1402/08/29
مدیرکل مدیریت بحران ایلام خبر داد:

آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی ایلام برای مقابله با بحران

مدیرکل مدیریت بحران ایلام گفت: همه دستگاه‌های اجرایی در ایلام در حالت آماده‌باش به‌منظور بارش‌های احتمالی برای مقابله با بحران قرار دارند.

مجید بیگلریان در گفتگو با خبرنگار «ایلام بیدار» گفت: باتوجه‌به ورود سامانهٔ بارشی قوی از اوایل روز دوشنبه و پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر بارش‌های رگباری و شدید، هشدار سطح قرمز برای استان به‌ویژه مناطق جنوبی و جنوب شرقی استان  اعلام کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران ایلام با بیان این‌که این سامانهٔ بارشی تا روز سه‌شنبه ۲۹ آبان در استان ادامه خواهد داشت، افزود: همهٔ دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران و شرکت‌های بخش خصوصی آمادگی کامل برای هرگونه مخاطرهٔ ناشی از این بارندگی‌ها را داشته باشند.

وی بیان داشت: یکی از مراحل مدیریت بحران‌ پیشگیری است و از دستگاه‌های متولی انتظار است اقدامات پیشگیرانه نسبت به رفع آب‌گرفتگی هنگام سیل، قطعی برق، قطع مسیرهای مواصلاتی، جلوگیری از قطع تأسیسات زیرساختی مخابرات و سیستم‌های ارتباطی، قطع آب شرب و شبکه‌های آب شهری و روستایی و اطلاع‌رسانی و اعلام هشدار‌های به‌موقع، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم را انجام دهند.

بیگلریان تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی برای پیشگیری و مقابله با بحران در حالت آماده‌باش و برای هرگونه حادثه احتمالی آمادگی پاسخ سریع و به‌موقع دارند.

 

انتهای خبر/ر