ایلام بیدار00:30 - 1403/04/16
ایلام بیدار گزارش می‌دهد؛

تاکسی‌ها و معضلی که در چرداول حل نشده باقی ماند

معضل تاکسی‌ها با وجود اینکه تلاش‌های زیادی برای حل وفصل آن صورت گرفته اما همچنان این مشکل حل نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، حمل‌ونقل یکی از نقاط قوت هر جامعه پیشرفته‌ای است که می‌تواند در جذب گردشگر و توسعه منطقه مؤثر باشد زمانی که حمل‌ونقل سریع، امن و به‌موقع باشد رضایت عمومی مردم و در نتیجه آسان‌تر شدن کارها و رفاه عمومی را به دنبال دارد.

 یکی از انواع روش‌های حمل‌ونقل، تاکسی‌ها هستند که در داخل و خارج شهرها فعالیت می‌کنند و باید به‌نوعی ساماندهی شده تا هم به‌راحتی در دسترس باشند وهم نرخ تاکسی‌ها توسط نهادهای دولتی کنترل شود.

 شهرستان چرداول از گذشته با این معضل روبه‌رو بوده و تاکسی‌ها چه در داخل و چه در خارج به‌درستی ساماندهی نشده‌اند؛ ازاین‌رو باعث نارضایتی مردم در این بخش شده است و هر ساله نرخ‌های غیرمنطقی به‌عنوان کرایه تاکسی اعمال می‌شود.

 احمد بیگی یکی از شهروندان چرداولی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: متأسفانه به‌رغم گسترده بودن شهرستان مکان مناسبی برای تاکسی‌های در سطح شهرستان تعبیه نشده و از این مردم برای سوارشدن به تاکسی باید ساعت‌ها در گمای آفتاب منتظر بمانند.

 وی افزود: افزایش قیمت‌ها همیشه افزایش کیفیت همراه بوده؛ ولی این روند در شهرستان چرداول برعکس است و به‌صورت غیرمنطقی هرساله نرخ کرایه تاکسی‌ها افزایش می‌یابد.

 این شهروند چرداولی تصریح کرد: تاکسی‌ها در سطح شهرستان به‌خوبی ساماندهی نشده‌اند که مسئولین محترم شهرستان باید این معضل قدیمی را برای همیشه حل‌وفصل کنند.

 نرخ کرایه تاکسی‌ها افزایش‌یافته است

 مرادی از شهروندان چرداولی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: نرخ کرایه تاکسی‌ها درون‌شهری و برون‌شهری افزایش‌یافته است.

 وی افزود: مسافربرهای شخصی و آژانس‌های غیرقانونی در سطح شهرستان و همچنین عدم سازوکار مناسب و نداشتن پایانه باعث شده تا کرایه تاکسی افزایش یابد.

 مرادی بیان داشت: پایانه‌ها مرکز شهرستان دارای وضعیت خوبی نیستند و باید ساماندهی شوند.

 چرداول نیازمند داشتن پایانه است

 محمد نجفی از کارشناسان توسعه شهری در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: چرداول به‌عنوان یکی از ورودی‌های اصلی استان ایلام یک پایانه مناسب برای ساماندهی مسافربرها ندارد.

 وی افزود: برای این مشکل هیچ‌گاه اراده خاصی در چرداول برای حل این مشکل و احداث یک پایانه وجود نداشته و از طرفی هم از دایره پیگیری مسئولین خارج شده است.

 نجفی تصریح کرد: در این شرایط است که هر روز شاهد قیمت‌های تازه مسافربرهای درون‌شهری و برون‌شهری هستیم؛ زیرا ساماندهی مناسبی وجود ندارد.

 در پایان باید گفت که این معضل قدیمی از سال‌ها گذشته همواره باعث نارضایتی مردم بوده که باید تاکسی‌ها در سراسر شهرستان ساماندهی شده و به مردم خدمات مناسب ارائه دهند.

 

 انتهای خبر/ر