ایلام بیدار10:39 - 1400/12/09
در میزگرد با کارشناسان مطرح شد؛

اوکراین درس عبرتی برای ملت ها ؛ اعتماد به غرب محکوم به فناست

در میزگردی با کارشناسان مساله اوکراین مورد بررسی قرار گرفت و بر ضرورت تبیین مساله اوکراین وعاقبت اعتماد به غربی ها تاکید شد.

به گزارش ایلام بیدار ، امروز در دنیا در شرایطی قرار داریم که در ملت های دنیا شرایط به گونه ای رقم خورده که بهای اعتماد به غرب را با ناامیدی می دهندو پاسخ اعتماد خود را با ویرانی دریافت می کنند.

فارغ از اینکه جنگ چهری بدی دارد و تلفات بالاست ولی باید دید که علت اینکه برخی کشورها فریب ظاهرسازی غربی ها را می دهند این مساله باید به درستی تبیین شود امری که در  راستای جهاد تبیین است.

اوکراین اولین کشوری نیست که از اعتماد به غرب ضربه می خورد و قطعا آخرین کشور هم نخواهد بود زیرا هنوز هم هستند کسانی که در خیال رویای غربی هستند ولی تاریخ بهترین گواه برای نتیجه اعتماد به کشورهایی مانند آمریکا و همدستانش است زیرا قبلا بلایی به مراتب بدتر سرکشورهایی مانند لیبی ، عراق ، مصر و ... آمد که اعتمادشان نتیجه ای جز ویرانی برای آن ها نداشت.

انقلاب اسلامی ایران با نگاهی جدید به دنیا ثابت کرد که باید روی داشته ها خود تمرکز کرد تا به پیشرفت دست پیدا کردواین مورد در دفاع مقدس بیشتر نمود پیدا کرد که ایران در مقابل 40 کشور دنیا ایستاد ولی یک وجب از خاک خود را نداد.

در میزگردی که با حضور کارشناسان به صورت مجازی برگزارشد برمواردی چون « ملت ها باید از اوکراین درس بگیرند»، « وضعیت امروز اوکراین هشداری برای سایر کشورهاست» و ... تاکید شد.

ملت ها باید از اوکراین درس بگیرند

حجت الاسلام عمران احمدی مدرس حوزه ودانشگاه در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت:  سابقه تاریخی غرب و آمریکا نشان می دهد که آن ها فقط به فکر تامین منافع خود هستند و به اصطلاح دوشیدن کشورهایی که فریب اعتماد به آن ها را می خورند.

وی افزود: اوکراین درس عبرتی برای کشورهایی مانند عربستان است که امنیت خود را به آن ها گره زده اند ولی در عمل نتواستند مقاومت یمن را با وجود امکانات گسترده در هم بشکنند واین نشان از ناکارآمدی آن ها دارد.

احمدی در ادامه گفت: این نوع کشورها چون همه چیز را به غرب ختم کرده اند در آینده با مشکل مواجه خواهد شد بنابراین ملت ها باید از مساله اوکراین درس عبرت بگیرند به توان داخلی خود تکیه کنند.

باید روی استعداد داخلی تمرکز کرد

قدرت اله نیاصادق تحلیلگر ارشد مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: مساله اوکراین این مورد را ثابت می کند که باید روی استعدادداخلی تمرکز کرد نه اعتماد 

وی افزود: اوکراین کشوری که به خاطرتوانایی هسته ای کشوری حتی جرات نزدیک شدن به آن را نداشت ولی امروز توان مقابله با تهاجم روسیه را ندارد واین نتیجه تفکری است که باعث شده تا این امروز این کشور در این وضع گرفتار شود.

وضعیت امروز اوکراین هشداری برای سایر کشورهاست

نیاصادق در ادامه گفت: امروز کشورهایی هستند که در آینده ممکن است به وضعی به مراتب بدتر گرفتار شوند به همین دلیل بهتر است تا دیرنشده راهکار بهتری برای آینده داشته باشند.

وی بیان داشت: این مساله که امروز در کشورهایی مانند اوکراین چنین اتفاقی میافتد نشان گر این مساله است که آمریکا به هیچ عهد و پیمانی پایبند نیست و فقط به فکر تامین منافع خودش است.

مدرس دانشگاه تصریح کرد: رویکردهایی که از سوی آمریکایی ها اتخاذ شده بیانگر این است که غرب روبه افول و تضعیف است و دیگر توان حمایت از همپیمانان خود را ندارد.

غرب با اقدامات رسانه ای واقعیت را معکوس نشان می دهند

دکتر نصرت اله حیدری  مدرس دانشگاه تحلیلگر مسائل بین الملل  در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: بنگاهای رسانه ای آمریکا و غربی ها با هر ترفند ی که شده واقعیت را بنا به میل و سلیقه خود نشان می دهند و نمی گذارند واقعیت ها به مردم انتقال داده شود.

وی افزود: جهاد تبیین امروز یک ضرورت است که اتفاقاتی را که در سطح دنیا می افتد را برای مردم تبیین شود چرا که امروز دستاوردهای غربی ها بیشتر نشان داده می شود تا کشورها فریب ظاهر سازی ها را بخورند.

عباسی تصریح کرد: وظیفه همه ماست که اتفاقی را که امروز افتاد برای همه تبیین کنیم تا این درس عبرتی باشد برای کسانی که به دنبال اندیشه و اعتماد به غربی ها هستند.

انقلاب اسلامی  یک الگو برای جامعه جهانی است

حجت الاسلام عمران احمدی در ادامه گفت: انقلاب اسلامی یک الگو برای کشورها در سطح دنیاست که توانسته در دوران دفاع مقدس در برابرحدود  40 کشور دنیا ایستادگی کند و حتی یک وجب خاک به دشمن ندهد.

وی افزود:  انقلاب اسلامی توانسته امروز به امنیتی دست پیدا کند که دشمن حتی جرات نزدیک شدن به مرزهای آن را ندارد واین نتیجه تکیه به توان داخل است.

احمدی تصریح کرد: امروز باید کشورها روی توان داخل تمرکز کنند تا بتوانند به پیشرفت و ثبات دست پیدا کنند.

 

انتهای پیام/ر