ایلام بیدار13:19 - 1400/11/03
نماینده ولی فقیه در استان:

نماز جمعه قرارگاه فرهنگی مبارزه با شبیخون فرهنگی دشمنان است

امام جمعه ایلام گفت: نماز جمعه قرارگاه فرهنگی مبارزه با شبیخون فرهنگی دشمنان است.

به گزارش ایلام بیدار ،حجت الاسلام الله نور کریمی تبار ظهر یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه امام جمعه دره شهر اظهار کرد: سنگر نماز جمعه سنگری است که در مقابل شبیخون فرهنگی دشمنان مقاومت می‌کند و اهمیت دارد در شرایط فعلی صفوف نماز جمعه به با حضور اقشار مختلف مردم به هم فشرده شود تا در برابر این تهاجم و شبیخون فرهنگی که ارزش‌ها و باورهای دینی و اسلامی را نشانه گرفته است ایستادگی کرده و توطئه‌های دشمنان خنثی شود.

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه در شرایط فعلی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تصریح کرد: مردم مسلمان در مساجد در صفوف به هم فشرده در برابر خداوند متعال سر بندگی فرود می‌آورند و هر چه این صفوف مستحکم‌تر و فشرده‌تر باشد، دشمنان نظام و انقلاب اسلامی را دچار یاس و نا امیدی می‌کند.

امام جمعه ایلام بیان کرد: اصحاب رسانه استان ایلام در انتخابات نفس گیر سال ۱۴۰۰ به خوبی نشان دادند که دل در گروی نظام و انقلاب اسلامی دارند و انتظار می‌رود که این قشر فرهیخته و دلسوزان نظام با بررسی نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها، به کارگزاران استان کمک کنند تا به داد دردهای این مردم شهید پرور بپردازند.

وی بیان کرد: لازم است که مسئولان محترم از تبیین دردها توسط اصحاب رسانه‌های استان استقبال کنند، چشم پوشی و مانع شدن از تبیین واقعیت‌ها دردی از دردها را درمان نمی‌کند، لازم است که مسئولان محترم از تبیین دردها توسط اصحاب رسانه و مطبوعات استان استقبال کنند و از آنان که منصفانه نقد می‌کنند باید تشکر و قدردانی شود.

وی با بیان اینکه سراسر زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) برای ما الگو است، یادآور شد: امروز افتخار ما این است که در الگویی بزرگ مانند حضرت فاطمه زهرا (س) داریم، امروز زنان ما با الگو برداری از آن بانوی مکرم اسلام، در تربیت فرزندان و اهمیت خانواده کوشا باشند.

وی با تقدیر از حجت الاسلام قنبربیگی امام جمعه سابق شهرستان دره شهر، اظهار کرد: ایشان نزدیک به ۱۰ سال در سنگر و قرارگاه فرهنگی نماز جمعه این شهرستان فعالیت داشتند و تلاش کردند که با آموزش و تعلیم قرآن کریم، نقش مهمی در تربیت قرآن آموزان داشته است.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه حجت الاسلام امرایی امام جمعه جدید شهرستان دره شهر نزدیک به سال در شهرستان چرداول خدمت مردم این شهرستان بودند، که نقش مهمی در ایجاد وحدت در میان اقشار مختلف مردم داشتند.