ایلام بیدار10:02 - 1400/10/04
در میزگرد با کارشناسان مطرح شد؛

حاج قاسم برهم زننده خواب دشمنان برای منطقه

در میزگرد با کارشناسان و مدرسان دانشگاه به نقش حاج قاسم در منطقه ، علت شهادت شهید سلیمانی و تبیین مکتب شهید سلیمانی مورد بحث وبررسی قرار گفت.

به گزارش ایلام بیدار ، دشمنان همیشگی ایران و انقلاب این بار وحدت و همدلی دولت و ملت را نشانه گرفته‌اند و سعی دارند تا با بی رنگ کردن خون شهدای گرانقدر وطن، دست‌مایه‌ای سازند برای تشویش اذهان و افکار عمومی. اما غافلند از اینکه  خط سرخ خون شهیدان، خط قرمز ملت ایران است.

ایران بیدار ایرانی ا‌ست که در طول تاریخ پرفراز و نشیبش، مردمانش با حوادث تلخ و شیرین بی‌شماری مواجه گشته و  علیرغم کارشکنی‌ها و فرافکنی‌های دشمنان به منظور تضعیف اراده و شکست اعتقادات و باورهای آنان، هر بار سربلند و پیروز، فاتح میدان بوده‌اند و از تهدیدها فرصت ساخته‌اند برای ثبت افتخار و موفیقت.

 دشمنی دشمنان داخلی و خارجی با ایران، داستان جدیدی نیست و از دیرباز و گذشته‌های دور، تا به امروز و به ویژه دوران شکوهمند انقلاب، با اشکال متعدد و از جبهه‌های مختلف، این دشمنی‌ها اعمال شده و آثار دردناک زخمهای آن بر پیکر مردمان شریف و نجیب این آب و خاک نقش بسته است، زخمهایی که خوشبختانه به جای از پا افکندن ملت، ستونی محکم شد برای برخاستن و استوارتر شدن. و این سریال تکراری ما و دشمنانمان است. 

سریالی که در این ایام هم با رنگ و لعابی جدید، سناریویی دیگر از ایران ستیزی را در دستور کار دارد. سناریویی که نویسندگان آن، دشمنان همیشگی ایران و انقلاب و در راس آن آمریکا و دست نشانده‌هایش هستند که این بار وحدت و همدلی دولت و ملت را نشانه گرفته‌اند و سعی دارند تا با بی رنگ کردن خون شهدای گرانقدر وطن، دست‌مایه‌ای سازند برای تشویش اذهان و افکار عمومی. اما غافلند از اینکه  خط سرخ خون شهیدان، خط قرمز ملت ایران است و تجاوز از این حدود موجب به پا خواستن غیرت ایرانی در هر مکان و زمان، با هر زبان و ملیت و با هر طرز تفکری‌ است. زیرا ایرانی با آزادگی زاده شده و خون پاک شهدا مهر تایید این آزادگی‌ست، پس دشمنان بدانند و به خود آیند که ملتی که آزادگی را از مکتب امام حسین (ع) آموخته‌است، با تاسی از همین امام همام، در برابر ظلم تسلیم نمی‌شود و هرگز فریب مکر و نیرنگهای شیطانی را نمی‌خورد.

متاسفانه در سالهای اخیر جریانات معنا دار و بی‌شرمانه‌ای از سوی معاندین کوردل به سرکردگی آمریکا علیه ایران اسلامی شکل گرفته که این تحرکات به صورت ویژه و پس از شهادت سردار دلها به شکل بسیار هدفمند و بوداری تقویت شده‌اند. حرکاتی که در پس خود پایه‌های اصلی حکومت اسلامی یعنی اعتماد و اعتقاد مردم را نشانه رفته است. 

به مناسبت ایام دهه بصیرت و شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی میزگردی به صورت مجازی با حضور کارشناسان  در پایگاه خبری ، تحلیلی ایلام بیدار برگزار شد که دراین میزگرد مفاهیمی همچون "تلاش دشمنان برای کم رنگ کردن مکتب شهید سلیمانی"، "رویکرد تازه ملت های آزاده دنیا"، علت شهادت سردار دلها و ... مورد بررسی قرارگرفت که در ادامه شرح آن را می خوانیم.

  تلاش دشمنان برای کم رنگ کردن مکتب شهید سلیمانی

"علی اسماعیلی" مدرس دانشگاه ، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: گام اول دشمنان برای رخنه در اعتماد مردم، حذف فیزیکی سردار دلها حاج قاسم سلیمانی بود. حرکتی که با خیل عظیم تشییع کنندگان سردار دلها علاوه بر اینکه با شکست مفتضحانه‌ای سرکوب شد، عیان شدن چهره‌ای محبوب و نمایش گسترده از ابعاد شخصیتیِ حقیقی و پنهان حاج قاسم را در پی داشت که موجی از بیداری و استکبار ستیزی در جامعه را رغم زد، موجی که تا کنون فروکش نکرده و در جای جای ایران اسلامی هر گاه نامی از این شهید معزز برده می‌شود، بغض و اشک و حسرتی جانکاه بدنبال دارد، چیزی که آمریکا اصلا انتظارش را نداشت و اوج حقارتش را در پاک کردن نام و نشان سردار سلیمانی، حماسه وادع با این شهید گرانقدر و نیز نمایش بیداری ملتهای مسلمان در سوگ حاج قاسم از صفحات شبکه‌های مختلف فضای مجازی نشان داد، عملی ذلیلانه‌ که کماکان ادامه دارد. 

وی افزود: پس از آنکه دشمنان قسم خورده با شهادت سرباز ولایت در رسیدن به اهداف شوم و پلیدشان ناکام ماندند، گام دوم ایجاد نفاق، که همان تخریب شخصیتهای انقلابی به ویژه سردار سلیمانی بود را برداشتند. 

اسماعیلی در ادامه گفت: در این مرحله سعی منافقان و معاندان بر این بود که عملکرد این عزیز بزرگوار را وارونه جلوه داده و تمام اعمال خالصانه و بشردوستانه ایشان را تحت عنوان تروریست به دنیا معرفی کنند و در تمام صحبتهایشان با شور و شعف از کشتن یک تروریست خطرناک یاد می‌کنند، حال آنکه در واقعیت امر دسته‌ی خرسند از شهادت حاج قاسم، همان تروریستهای واقعی از جمله گروههای منتسب به داعش، اسرائیل و آمریکا بودند و آنان که با رفتن سردار، حامی بزرگی را از دست دادند، علاوه بر ملت غیور ایران که فرزندی خلف و صالح را از دست داد، مسلمانان مظلوم عراق، سوریه، یمن و لبنان بودند که این غم بزرگ را می توان در سوگواریهای خودجوششان، بهت و بغض و حیرت و ناباوریشان از این مصیبت را به خوبی حس کرد و این نشانه که به جهان مخابره شد، هیچ حرف و حدیث دیگری برای اثبات راه و روش حاج قاسم نیاز ندارد و خود گویای حقانیت سردار  در حفظ ارزشهای دینی و اسلامی و حمایت از مظلومان و همچنین جهاد سخت با دشمنان دین و ایمان است.

تخریب حاج قاسم در فضای مجازی

اسماعیلی کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به ترور حاج قاسم در فضای مجازی گفت: تلاش دشمنان در این گام به همین اراجیف منتهی نشد و آنان وقیحانه تر اطرافیان سردار را نیز مورد حملات متعدد تخریبی و تحریفی قرار دادند، اما از آنجا که باطل همیشه باطل است، تمام دسیسه چینی‌ها برای فریب افکار عمومی دنیا نافرجام ماند و در نهایت به مرحله‌ای از حقارت رسیدند که اذعان کنند که برای انها شهادت سردار سلیمانی خطرناکتر از زنده‌ی ایشان است و ای کاش دست به چنین حماقتی نمیزدند. رسیدن دشمن به این مرحله به معنای این است که سردار عزیز ما با شهادتش نیز منشا خیر و برکت برای ایران، اسلام و مسلمانان بود و اینبار بدون استفاده از توپ و تانک و موشک، با قطرات خونش دشمن را وادار به عقب نشینی کرد، و این است مکتب بزرگ حاج قاسم. 

وی بیان داشت: مکتبی که حاج قاسم با اتکا به آموزه‌های خالص الهی_ اسلامی و پیروی از سیره‌ی نبوی و علوی بنا نهاد و در راه اعتلا و استحکام آن با استعانت از اراده‌ی مطلقه‌ی پروردگار، خون پاک خود و همرزمانش را اهدا نمود،  قطعا تحت لوای پرورگار قرار خواهد داشت و هیچ خدعه و نیرنگی در همه‌گیری و جهانی شدن آن اثر نخواهد کرد.‌

نقش سردار در تحولات منطقه ای را چگونه ارزیابی می کنید؟

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در این میان هستند افرادی که خود را برای نظام و مردم کاسه داغ تر از آش کرده اند و به بهانه رفاه و آسایش مردم، رابطه با آمریکا را به تصویری آرمانی تبدیل کرده اند و از آن تندیس نجات ساخته اند، غافل از آن که خودِ این ناجی خیالی، از درون آشفته و پریشان است و مانند دیواری ترک خورده هر آن در انتظار ریزش است.

وی بیان کرد: از دیدگاه سردار آسمانی پیشرفت کشور حاصل از خوباوری، خود ساختگی و عمل به شعار نه شرقی و نه غربی است. ایشان در این باره بیان داشته اند: « برخی که دنبال رابطه با آمریکا می گردند ،از کشورهای هم پیمان آمریکا عبرت بگیرند. ببینند با وجود اینکه تحریم هم نیستند ،چه وضعیتی دارند؟ اینها هم که هم پیمان آمریکا هستند امروز به فلاکت افتاده اند.برخی برداشت و تعبیر غلط کرده اند و می گویند همانگونه که امام جام زهر را نوشید و قطعنامه را پذیرفت ، امروز هم رهبر انقلاب جام زهر را بنوشد تا رابطه با آمریکا برقرار شود. این چه غلط بزرگی است؟ این چه سفسطه ای است؟ این کار جان اسلام و ایران را می گیرد. شرایط امروز با زمان جنگ قابل مقایسه نیست.»

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: این قبیل گفتارها از زبان شخصی کارآزموده و نظامی همچون سردار سلیمانی که سالها در جبهه های مختلف حضور داشته و عملکرد قدرت های مختلف منطقه را به خوبی تحلیل می نموده، بیانگر شناخت واقعی ایشان از قدرتهای غرب و آمریکاست.

وی یادآورشد: شناختی که منتهی به این امر شده که آمریکا حتی با ظاهر فریبنده و شعارهای بشر دوستانه اش به هیچ وجه قابل اعتماد نیست. پس در نتیجه برقراری رابطه در این ایام و به خصوص با شرایط وقیحانه و مزخرف آمریکا برای توافق، نه تنها برای ملت آرامش و آسایشی به دنبال نخواهد داشت، بلکه می تواند، زمینه ساز چند دستگی ها و تفرقه افکنی و به خطر افتادن ارزشهای اسلام و انقلاب شود. چیزی که هزاران هزار شهید گمنام و بی نشان و یا اسطوره های شهیدی چون حاج قاسم در راه اعتلایش در خون خود غوطه ور شدند. پس کمی به خود آییم و بدانیم چه می خواهیم و به چه قیمتی؟ خدا کند که شرمنده امام و شهدا نشویم.

دشمن از انتشار گفتمان حاج قاسم هراس دارد

"شهاب بیگی" کارشناس مسائل سیاسی  در گتگو با خبرنگار ايلام بيدارگفت: اساس مکتب حاج قاسم بصیرت است وهمین مسئله باعث شده تا در قلب مردم جای باز کند.

وی اظهار کرد: عمل خالصانه ، بیان تاثیر گذار و حرکت در پرتو ولایت باعث شد تا این فرزند انقلاب اسلامی تشیع پیکر میلیونی در ایران و سایر کشورها داشته باشد و مردم هر روز ندای انتقام سر دهند.

بیگی در ادامه گفت: اگر حاج قاسم و اقدامات او نبود معلوم نبود ایران ومنطقه چه وضعیتی داشت و نقشه های استکبار تا کجا پیش می رفت البته این تفکر انقلاب اسلامی است که با کمترین امکانات در مقابل دشمنان به پیروزی می رسد.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: بعد از 40 سال همچنان گفتمان انقلاب اسلامی در سطح منطقه گفتمان برتراست و دشمنان به دنبال جلوگیری از انتشار مکتب حاج قاسم وانقلاب اسلامی هستند.

وی یادآور شد: دشمن با اقدامات رسانه ای به دنبال ترور شخصیت حاج قاسم در فضای مجازی ورسانه است وبرای این منظور اقدامات گسترده ای را تدارک دیده است.

 

علت شهادت حاج قاسم

در همین رابطه "احسان عباسی" مدرس دانشگاه کارشناس مسائل بین الملل  در گفتگو با ایلام بیدار گفت: وجود حاج قاسم باعث شد تا محور مقاومت به یک اتحاد برای بیرون کردن بیگانگان دست پیدا کند.

وی افزود: حضور حاج قاسم در منطقه و به خصوص در جنگ لبنان ، از بین بردن داعش و ... باعث شد تا تمامی برنامه های کشورهایی مانند آمریکا وهم پیمانانش برای ایجاد آشوب در منطقه شکست بخورد زیرا کشورهایی مانند آمریکا از آشوب سود می برند و از این راه به درآمد دست پبدا می کنند به همین دلیل است که افغانستان را با آشوب تنها گذاشتند.

عباسی عنوان کرد: ثبات منطقه به نفع کشورهای اروپایی وآمریکایی نیست و حاج قاسم تسهیل کننده ثبات منطقه و گروههای وابسته به کشورهای استکباری در حال خروج از منطقه بودند که این مورد در حال تحقق بود که جز ترور ناجوانمردانه چاره ای برای کشورهایی مانند آمریکا در تقابل با حاج قاسم نماند به همین دلیل دست به اقدام خبیثانه زدند.

کارشناس مسائل بین الملل عنوان کرد: البته راه حاج قاسم ادامه دارد و کسانی هستند که امروز راه اورا دنبال می کنند وبه همین دلیل اقدام خبیثانه دشمنان در شهادت حاج قاسم باعث می شود تا آن ها هر روز بیشتر به افول نزدیک شوند.

 

 

رویکردتازه ملت های دنیا 

"علیرضا شیخ محمدی" مدرس دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: حاج قاسم قاطعانه در مقابل دشمنان ایستاد و به ملت های دنیا نشان داد که می توان در مقابل دشمنان ایستاد و توطئه های آنان را ناکام گذاشت همین مورد برای کشورهایی که امروز در دام استکبار گرفتار هستند به یک الگو تبدیل شده است.

وی افزود: امروز کشورهایی هستندکه در دام دشمنان گرفتار هستند وهیچ از اراده ای از خود برای اداره امور مملکت ندارند سالهاست کشورهایی مانند آمریکا و هم پیمانانش منابع  کشورآن ها را غارت کرده است.

شیخ محمدی در ادامه گفت: حاج قاسم امروز به عنوان یک فرد شناخته نمی شود بلکه به عنوان یک مکتب شناخته می شود که مسیراو همواره با آموزه های اسلامی و ولایت فقیه پیوند خورده است.

ضرورت تبیین مکتب حاج قاسم 

شیخ محمدی در رابطه با تبیین مکتب حاج قاسم گفت: امروزهمه باید ترویج دهنده مکتب حاج قاسم در همه ابعاد باشیم واین مورد را هم در گفتار و هم در عمل باید نشان دهیم.

مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: حاج قاسم یک مکتب ویژه است که می توان در همه کارها از او الگو گرفت و اگر هرکسی وظیفه خودش را در جامعه به درستی انجام دهد به مکتب حاج قاسم عمل کرده است

 

انتهای پیام/ر