ایلام بیدار07:17 - 1399/01/26
ایلام بیدار گزارش می دهد؛

اجاره های سلیقه ای بهای مسکن در جیب دلالان

یافتن خانه برای اجاره، قیمت مسکن و وام مسکن در شهرستان ملکشاهی، وضعیتی نابسامان دارد.

به گزارشايلام بيدار، یکی از نیازهای اولیه بشر تامین سرپناه برای خود و خانواده می باشد و داشتن یک خانه مناسب از اصلی ترین دغدغه های هر فردی در شروع زندگی خانوادگی خود از طریق خرید یا از طریق اجاره یا ساخت و ساز است.

 

همه روشهای تهیه مسکن در شهرستان ملکشاهی برای افراد فاقد سرپناه با دردسرها و چالش های آزار دهنده ای مواجه است، به طوریکه عده زیادی به دلیل همین معضل از ازدواج و تشکیل خانواده در اوایل جوانی خودداری می کنند.

 

در شهرستان ملکشاهی به دلیل بافت پراکنده شهری، اجاره بها دارای قیمت های متفاوت است و مشکل اصلی کمبود مشاور املاک و بنگاه معاملات املاک و بنگاه تهیه مسکن در شهرستان است.

 

متقاضیان اجاره مسکن از طریق رسمی و بنگاه مسکن قادر به تهیه و یا اجاره مسکن نمی باشند و با واسطه دیگران و بدون ثبت و امضای رسمی یک قرارداد اقدام می نمایند.

 

اجاره بها در شهرستان ملکشاهی نرخ معینی ندارد و سلیقه ای است و در برخی محله ها نیز بسیار گران می باشد.

 

ملکشاهی تنها شهرستانی است که پروژه مسکن مهر در آن اجرا نگردیده و مردم این شهرستان از مسکن مهر محروم شده اند.

 

انبوه سازی و آپارتمان سازی در این شهرستان نیز وجود ندارد و بافت ساخت وساز همچنان سنتی- ویلایی است.

 

افزایش سالانه اجاره بهای مسکن در شهرستان ملکشاهی سقف معینی ندارد و بصورت سلیقه ای است و در اغلب مواقع موجر و مستاجر از قوانین اجاره نمودن منزل یا واحد تجاری هیچ اطلاعی ندارند زبرا اغلب قراردادها بصورت غیررسمی و بدون مراجعه به بنگاه و مشاور املاک منعقد می گردند.

 

متولیان امور مسکن در شهرستان در راستای حل بخشی از این دردسرهای مردم، لازم است گامی بردارند و مردم نیز با اطلاع رسانی های لازم از نحوه اجاره و قوانین آن آگاهی لازم را پیدا کنند.

 

افزایش مراکز مشاوره املاک و بنگاههای معتبر املاک و آژانس های تهیه مسکن در سطح شهرستان ضروری است.

 

انتهای پیام/ش