ایلام بیدار07:11 - 1398/12/15
به مناسبت سالروز تشکیل کمیته امداد؛

خدمات ارائه شده به مددجویان ملکشاهی تشریح شد

مدیر کمیته امداد ملکشاهی اقدامات شاخص این نهاد در راستای خدمات رسانی به مددجویان شهرستان در سرفصل های مختلف را تشریح کرد.

به گزارشايلام بيدار، "محمد کمری"، مدیر کمیته امداد ملکشاهی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار در ملکشاهی گفت: در سال 98 خدمات مناسبی در سرفصل های مختلف جهت حمایت از مددجویان تحت پوشش این نهاد در شهرستان ملکشاهی ارائه شده است.

 

وی اظهار کرد: در سرفصل خدمات حمایتی اقداماتی از جمله؛ پرداخت مستمری نقدی به مدد جویان در به ارزش چهار میلیارد تومان، تهیه و تامین  55  مورد  کمک هزینه جهیزیه به ارزش 226 میلیون تومان ، کمک به  فرانشیز درمانی مددجویان مبلغ  46 میلیون تومان ، کمک به رفع سوء تغذیه  تعداد  111 نفر از کودکان زیر شش به مبلغ 89 میلیون تومان بصورت سبد غذایی ماهیانه  ، بیمه  تامین اجتماعی 132 خانوار تحت حمایت به مبلغ 180 میلیون تومان و کمک به بیماران صعب العلاج به تعداد 36 نفر به  مبلغ 12 میلیون تومان انجام شده است.

 

کمری افزود: کمک به ارتقاء شاخصهای بهداشتی 36 خانوار به مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان ، کمک  به تامین لوازم ضروری  خانگی جهت 210 خانوار با اعتبار955 میلیون تومان ، پرداخت کمک بلاعوض و موردی در راستای رفع مشکلات مددجویان  به تعداد  34 خانواربه مبلغ 13 میلیون تومان ، پرداخت شهریه به 75 نفر از دانشجویان تحت حمایت  به مبلغ 76 میلیون تومان و اهتمام ورسیدگی به امور دانش به تعداد 770 دانش آموزان به مبلغ 40 میلیون تومان از دیگر اقدامات این نهاد در سرفصل حمایتی می باشد.

 

مدیر کمیته امداد ملکشاهی  به خدمات این نهاد در سرفصل فرهنگی اشاره کرد و افزود: پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مشاوره تعداد بیش از 700 نفر از مددجویان تحت حمایت در قالب برنامه آموزشی  هدفمند به مبلغ16 میلیون تومان ، برگزاری کانونهای فرهنگی جهت اوقات فراغت دانش آموزان به  تعداد 400 نفر به مبلغ 15 میلیون تومان و کمک هزینه سفربه عتبات عالیات درطول سال بخصوص ایام اربعین به تعداد 365 مورد به مبلغ200 میلیون تومان انجام شده است.

 

 

وی تصریح کرد: در حوزه اشتغال و خودکفایی مددجویان، 207 فقره  وام اشتغال زایی  از محل اعتبارات  قرض الحسنه امداد به مبلغ 7 میلیارد و 500 میلیون تومان، پرونده سازی  98 فقره وام اشتغال زایی که در مراحل ضمانت  گیری و پرداخت  می باشند ، آموزش های مشاغل کوتاه مدت و بلند مدت جهت 125 نفر از مددجویان فاقد حرفه  به مبلغ 20 میلیون تومان ، ایجاد اشتغال برای 23 نفر از مددجویان تحت حمایت  از طریق  مراکز کاریابی و پرداخت 548 فقره وام قرض الحسنه با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و 925 میلیون صورت گرفته است.

 

 

کمری اقدامات حمایتی در حوزه مسکن  را؛ کمک هزینه احداث مسکن، تعمیرات مسکن و گازکشی منازل مددجویان  به تعداد 533 خانوار با اعتبار یک میلیارد و 112 میلیون تومان، کمک به تامین اجاره مسکن 34 خانوار فاقد مسکن و اجاره نشین  به مبلغ 10 میلیون تومان و اخذ تخفیفات امتیازهای (آب ، برق و گاز) جهت مددجویان به تعداد 250 مورد عنوان کرد.

 

 

مدیر کمیته امداد ملکشاهی با اشاره به حوزه مشارکت های مردمی گفت: یکی از بهترین و ماندگار ترین طرحهای امداد بحث حامی یابی می باشد که در این راستا480 حامی فعال  جهت 167 یتیم  و طرح محسنین با امداد شهرستان همکاری می نمایند که  از ابتدای سال تاکنون مبلغ 224 میلیون تومان بصورت نقدی و غیرنقدی از طریق این عزیزان  جمع آوری و بین خانواده های (ایتام ، محسنین) توزیع گردیده است.

 

 وی در پایان گفت: تعداد  صندوقهای صدقات فعال در حوزه شهرستان  2086 عدد (کوچک، متوسط و بزرگ) می باشند که از ابتدای سال تاکنون مبلغ84 میلیون تومان از این محل  جمع آوری و بین مددجویان پرداخت گردیده است.

 

انتهای پیام/ش