ایلام بیدار09:23 - 1396/11/25
گزارش؛

تعرفه ناعادلانه برق شهر مرزی مهران/ مسئولان چاره اندیشی کنند

مردم شهرستان مهران همواره به تعرفه های ناعادلانه برق معترض هستند، ولی اعتراض آنان به جایی نمی رسد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازآوای مهران، شهرستان مرزی مهران با 220 کیلیومتر مرز مشترک با کشور عراق و تحمل گرما و گرد و خاک که اغلب روزها میزبانش هستند یکی از مناطق گرم و خشک کشور است که تابستان های آن داغ و طاقت فرساست.

این شهر که حتی برخی از روزها گرمترین نقطه کشور و جهان را به خود اختصاص داده است به دلیل تعرفه بالای برق، مردم محروم و ضعیف از نظر امکانات و مالی این شهر مجبورند تا هزینه هایی میلیونی و صدها هزاری را برای قبوض پرداخت کنند.

هرچند مسئولان شهرستان همواره به تعرفه های ناعادله برق و احجافی که در حق این شهرستان مرزی صورت می گیرد اذعان دارند، ولی اعتراضات آنان به جایی نمی رسد.

گاه گاهی مردم این دیار با تجمع در مقابل فرمانداری و دفتر امام جمعه شهرستان اعتراض خود را اعلام می کنند اما دریغ از توجه مسئولان رده بالای کشور به این خواسته به حق مردم.

با وجود گرمای بسیار شدید این شهرستان اما تعرفه گرمسیری که در سایر مناطق گرمسیر 9 ماه احتساب میشود در این شهر مظلوم 6 ماه احتساب می شود و هنوز با وجود رایزنی های مسئولان اقدامی صورت نگرفته است.

اگرچه به قول مردم معترض افزایش تعرفه ها و هزینه های قبوض برق ربطی به فصل خاصی از سال ندارد و نزدیک به دو سال است که با ورود شرکت خصوصی در قرائت کنتورها این میزان افزیش برق در قبوض به صورت سرسام آوری قابل مشاهده است.

حجت الاسلام روح الله زمانی موسوی امام جمعه مهران در دیدار با مردمی که در این خصوص مقابل دفتر وی تجمع کرده بودند گفت: علی رغم تذکرات چندین باره اینجانب به مسئولان برای کاهش هزینه های برق مردم اما متاسفانه مسئولان ذیربط کاری از پیش نبرده اند.

وی ادامه داد: کاهش هزینه های برق مطالبه به حق مردم است و از این مطالبه دفاع میکنم .

با این وجود در راه رسیدن مردم مهران به حق خود، مسئولان نباید از لزوم ارتباط مستمر و تلاش پیگیر دست بردارند.

تابستان سال آینده در پیش است، الان که در فصل سرما قرار داریم باید به فکر فصل گرمای بعدی بود. میدان عمل باز است و مسئولان باید وظایف خود را دنبال کنند.

 

انتهای پیام/س