ایلام بیدار20:26 - 1396/11/21

مقام اسرائیلی تایید کرد که پدافند سوریه عامل سقوط اف-۱۶ بوده است

یک مقام اسرائیلی در پاسخ به خبرگزاری «رویترز» تایید کرده است که اصابت موشک سامانه پدافندی ارتش سوریه، عامل سقوط جنگنده این رژیم بوده است.

به گزارشايلام بيدار، مقام‌های اسرائیلی بالاخره پس از چند ساعت طفره رفتن از اعلام دلیل سقوط جنگنده این رژیم، بالاخره در گفت‌وگو با خبرگزاری «رویترز» تایید کردند که این جنگنده هدف اصابت یک موشک سامانه پدافندی ارتش سوریه قرار گرفته است.

صبح امروز یک جنگنده اف-۱۶ ارتش رژیم صهیونیستی پس از نقض حریم هوایی سوریه با پاسخ گسترده سامانه‌های پدافندی ارتش سوریه روبرو شد. این جنگنده پس از اصابت یکی از موشک‌ها، در نزدیکی منطقه «جلیله» فلسطین اشغالی سقوط کرده و منفجر شد.

مقام‌های اسرائیلی تاکنون برای توصیف این حادثه از عبارت «سقوط کردن» یا «رها شدن توسط خلبان‌ها» استفاده کرده و از تائید اینکه این جنگنده هدف قرار گرفته، خودداری کرده بودند.

با این حال، یک مقام اسرائیلی که خواسته نامش فاش نشود، در پاسخ به این سوال که آیا این جنگنده مورد اصابت پدافند ارتش سوریه قرار گرفته، گفته است: «بله.»

این اولین بار از سال ۱۹۸۲ است که اسرائیل تایید می‌کند که یک جنگنده‌اش هدف سامانه دفاعی سوریه قرار گرفته است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی این حادثه را «ضربه‌ای به اعتبار و ابهت» نیروی هوایی اسرائیل توصیف کرده‌اند.

انتهای پیام/ش