ایلام بیدار14:36 - 1396/10/15
امام جمعه ایلام:

سران فتنه اعتقادی به آرمان‌های حضرت امام ندارند

امام جمعه ایلام گفت:لطفی تصریح کرد: سران فتنه و عناصر اصلی مدیریت فتنه 88 بر خلاف شعارهای عوام فریبانه خود اعتقادی به آرمان‌های حضرت امام نداشتند و اکنون نیز ندارند ، مردم حق دارند که انگیزه‌های سران فتنه 88 را بدانند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ايلام بيدار، حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام گفت:سرانه فتنه 88 به خاطر جاه طلبی و قدرت طلبی مرتکب بزرگ‌ترین خیانت نسبت به امام و انقلاب اسلامی شدند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: حماسه نهم دی ماه خط بطلانی بر فتنه‌انگیزی و جریان نفاق بود.

وی ادامه داد: فتنه‌گران 88 شکست انقلاب و فضای اسلامی برای آنها اهمیت نداشت و برای آنها مهم نبود ، ریاست و تصاحب قدرت در سایه تعامل با دشمنان کینه‌توز و خبیث غربی بود، این آقایان معتقد بودند تاریخ مصرف انقلاب اسلامی تمام شده و مسئله‌ای و واژه‌ای به نام مردم‌سالاری دینی و احکام اسلامی قابل اجرا نیست.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: آنچه در فتنه 88 مشاهده شد نوعی ترجمان نگرانی کانون‌های قدرت از شکل‌گیری و تداوم رویکردهای انقلابی اسلامی و حرکت به سمت برقراری عدالت  اسلامی و مردم سالاری دینی است.

لطفی تصریح کرد: سران فتنه و عناصر اصلی مدیریت فتنه 88 بر خلاف شعارهای عوام فریبانه خود اعتقادی به آرمان‌های حضرت امام نداشتند و اکنون نیز ندارند ، مردم حق دارند که انگیزه‌های سران فتنه 88 را بدانند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: متاسفانه عده‌ای هم به دنبال این هستند که فتنه 88 را به رقابت انتخاباتی تقلیل دهند در حالی که ریشه اصلی فتنه نفاق سران فتنه بود و خواص بی‌بصیرت بارها در مورد ندای هل من ناصر ینصرنی رهبری سکوت کردند.

وی ادامه داد: این خواص بی‌بصیرت و به نام عقلای قوم توده‌های انقلابی مردم را به تندروی متهم کردند ، جریان نفاق در زمان حیات امام نیز بارها تلاش کردند تا انقلاب اسلامی را از مسیر خود منحرف کنند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: این جریان پس از ارتحال حضرت امام نیز تلاش کرد تا مانع رهبری انقلاب از ادامه راه و التزام به سیره حضرت امام شوند اما وقتی همه راه‌ها برای انحراف مسیر انقلاب اسلامی ناامید شدند فتنه 88 را پدید آوردند تا از رهبری و مردم که پای انقلاب ایستاده بودند انتقام بگیرند.

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش گفت: فرمان آشوب و اغتشاش در اتاق فکر آمریکا، آل سعود و رژیم صهیونیستی صادر شد .

وی ادامه داد: حمایت رئیس جمهور ، رژیم صهیونیستی ، اتحادیه اروپا و مجموعه ضد انقلاب ، رژیم فاسد آل سعود حاکی از فتنه جدید شبیه فتنه 88 بود.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: ورود مقامات عالی رژیم آمریکا و دشمنان کینه‌توز عربی، غربی و صهیونیستی حکایت از این واقعیت دارد که دشمنان برای راه‌انداختن فتنه جدید در ایران برنامه‌ریزی گسترده داشته‌اند.

لطفی تصریح کرد: به طوری که جان کری وزیر خارجه سابق آمریکا از آشوبگران حمایت کرد و آن کسانی که پس از برجام گفتند امضای کری تضمین است اکنون چه جوابی دارند.

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش گفت: گران شدن حامل‌های انرژی تورم را تا 500 درصد افزایش می‌دهد .

وی ادامه داد: در صورت گران شدن حامل‌های انرژی از جمله بنزین، نفت و گاز شاهد رشد پنج برابری قیمت‌ها و تورم 500 درصدی خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: نهضت سوادآموزی به فرمان امام راحل تشکیل شد.

وی ادامه داد: بی سوادی در جوامه امروزی به ویژه کشورهای حهان سوم یک پدیده استعمکاری و از سیاست‌های غلط و خطرناک استعمار است.

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش از سفر آیت‌الله آملی لاریجانی به استان ایلام تقدیر کرد و گفت: لازم می‌دانم از حضور رئیس قوه قضائیه و هیات عالی رتبه قوه قضائیه در  استان ایلام تشکر و قدردانی کنم.

امام جمعه ایلام همچنین از حضور پرشور مردم در حماسه‌های 9 و 13 دی ماه تقدیر و تشکر کرد.

لطفی تصریح کرد: مردم با حضور پر شور خود ضربات کوبنده‌ای به فتنه‌گران و فتنه‌انگیزان زدند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام همچنین به 19 دی ماه اشاره کرد و افزود: 19 دی ماه سالروز عملیات غرور آفرین میمک است.

وی ادامه داد: در این روز توسط ایل بزرگ خزل ضربه کوبنده به دشمنان بعثی وارد شد و میمک آزاد شد.

 

 

انتهای پیام/ش