ایلام بیدار08:04 - 1396/09/20
گزارش؛

سریال دنباله دار واردات کالاهای غیر ضروری/ وارداتی که نخ پوسیده تولید را قیچی می‌کند

متاسفانه امروزه شاهد ورود کالاهایی غیر ضرور به کشور هستیم که این کالاها ضربه سنگینی را بر پیکره اقتصاد وارد و کارخانه های بسیاری را به ورطه ورشکستگی کشانده است .

به گزارشايلام بيدار به نقل از جویزر ؛واردات واژه ای آشنا برای اکثریت مردم است که این واژه در سال های اخیر بیشتر شنیده شده است.

واردات می تواند تاثیرات متفاوتی را بر اقتصاد کشور بگذارد،گاهی واردات برخی کالاهای الزامی که زندگی مردم به آن وابسته است می تواند کمک های زیادی کنند اما گاهی برخی از کالاها به کشور وارد می شوند که کمی عجیب به نظر می رسد.

 متاسفانه  طی سالهای گذشته شاهد واردات کالاهایی به کشور هستیم که حتی شنیدن اسم آن نیز لبخند بر لبان شنونده می آورد اما توجه بیشتر به این موضوع شاید سریع آن لبخند را بخشکاند و انسان را به فکر فرو ببرد که چرا این کالاها وارد کشور می شوند؟!

امروزه بیشترین چالش ومشکلاتی که مردم با آن دسته و پتجه نرم می کنند مشکل اقتصاد است و متاسفانه ما شاهد تعطیلی بسیاری از کارخانه ها ، واحدهای صنعتی و تولیدی در کشور هستیم .

یکی از مهم ترین دلایل این مشکلات می تواند واردات بی رویه کالاهای غیر ضروری و مشابه داخلی به کشور باشد و تعطیلی بسیاری از کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی هم سبب افزایش بیکاری در کشور شده است و در حال حاضر تعداد بیکاران روز به روز در حال افزایش است .

ازآنجایی که  رهبر معظم انقلاب طی سالهای گذشته بارها و بارها بر عملیاتی نمودن مقوله اقتصاد مقاومتی تاکید داشتند اما آیا این واردات با فرمایشات مقام معظم رهبری که اتکا به توان و ظرفیت داخلی است مغایرت ندارد؟.

دکترعباس آزادی "؛دکتری اقتصاد و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبر نگار ما در این باره اظهار کرد : امروزه شرایط سختی برای حمایت از تولید داخلی و تولید کننده ها وجود دارد  و تولید کنندگان و مولدان اشتغال جامعه امروزه به خاطر قرار گیری در خط مقدم توسعه کشور جهت ایجاد اشتغال و رونق کشور ، به بزرگترین بدهکاران بانکی تبدیل شده اند لذا همانگونه که مقام معظم رهبری یک سال را به عنوان سال حمایت از تولید ملی نامگذاری کردند توجه ویژه ای در این خصوص باید مبذول گردد.

 آزادی گفت :متاسفانه شاهد این هستیم که برخی از کالاهای غیر ضروری از جمله غذای سگ،دوغ،سنگ پا ... به کشور وارد می شوند که هیچ ضرورتی به واردات آن ها نیست ؛ واردات نسنجیده و کارشناسی نشده کالا به کشور سبب از بین بردن اشتغال و فضای کسب و کار می شود.

وی افزود:دولت باید  تلاش خودرادر راستای توجه به تولیدات داخلی و حمایت از تولید داخلی معطوف کند و چنانچه  به واردات روی می اورد کالاهایی را وارد نماید که نیاز اصلی جامعه بوده و مشابه داخلی وجود نداشته باشند.

آزادی ادامه داد: یادمان باشد یکی از عوامل مهم که کشورهای توسعه یافته امروزی، از جمله ژاپن آن را قانون کرده اند، واردات مواد ساخته شده و صادرات مواد خام می باشد، که متاسفانه شرایط کنونی کشور دقیقا در تضاد با عملکردهای اقتصادی کشورهای توسعه یافته از این حیث می باشد.

حال در پایان نگارنده این موضوع را متذکر می شود دولت می تواند به جای واردات کالاهای غیر ضرور که زخمی عمیق را برتن اقتصاد کشور بوجود آورده است با اتکا به توان و ظرفیت داخلی در عرصه اقتصادی بهتر عمل نماید.

 

انتهای پیام/الف