ایلام بیدار12:19 - 1396/09/14
حجت‌الاسلام محمدیان:

هزینه سازش و تسلیم از مقاومت بیشتر است

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه 16 آذر نماد مبارزه با استکبار، ظلم، سلطه‌جویی و زیاده‌طلبی است، گفت: مقاومت و استقلال هزینه دارد اما سازش و تسلیم صدها برابر بیشتر از مقاومت هزینه دارد.

به گزارشايلام بيدار، حجت‌الاسلام محمد محمدیان رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که در دانشگاه علوم قضایی برگزار شد، گفت:  16 آذر نماد مبارزه با استکبار و ظلم است. 16 آذر عقبه ای دارد. از زمان اعتراضات به حضور نیکسون در دانشگاه تهران جریان مقاومت و سازش شکل گرفت. دانشجویان مسلمان بیشترین نقش را در تثبیت انقلاب داشتند و در جنگ و بعد از آن هم همین‌طور است.

وی افزود: دانشگاه علوم قضایی یکی از دانشگاه‌های راهبردی کشور به دلیل اهمیت بحث عدالت در جمهوری اسلامی و نگاه توحیدی ما به حساب می آید. در نظام جمهوری اسلامی که ثمره انقلاب مردم ما است این موضوع از اهمیت بالایی بر خوردار است. گرچه ما دانشگاه‌های حقوقی دیگری داریم اما چون این دانشگاه به خود قوه قضاییه وصل است، جایگاه مهمی دارد.

محمدیان ادامه داد: بنده در مواجهه با خیلی از دانشجویان احساس می‌کنم در اعتقاد عقب هستم. من فکر نمی کنم پاک تر و صادق تر از این داشنجویان بشود در دنیا پیدا کرد. برای خوش آمد داشنجویان نمی‌گویم بر اساس تجربه می گویم، مشکلاتی وجود دارد که باید بر طرف شود؛ باید برای ازدواجشان فکری کرد.

وی گفت: برای حفظ دین دانشجویان باید فکری برای ازدواج آنها کرد، تمام کارهای فرهنگی که انجام می‌شود تنها 5 درصد مشکلات فرهنگی را حل می‌کند اما اگر برای ازدواج دانشجویان کمک شود آنها از نظر تهذیب نفس کامل می‌شوند.

نماینده رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: رشته حقوق تک بعدی است، این رشته نیاز دارد در کنارش به ادبیات، معارف دینی و مسائل اجتماعی بیشتر توجه شود باید تمام ابعاد شخصیتی دانشجو رشد کند.

وی ادامه داد: کسی که در برابر قاضی ایستاده انسان است و قاضی باید بسیاری از مسائل روانشناسی، جامعه‌شناسی، زمینه‌های جرم در اجتماع و عوامل ایجاد طغیان افراد را بداند صرف حکم دادن کامل نیست و باید مجرم قانع شود حق حکمی که به او داده شده است را دارد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به لزوم آگاهی دانشجویان از مسائل سیاسی افزود: دانشجویان مدیران آینده کشور هستند و باید بدانند در جهان، منطقه و ایران چه می‌گذرد. باید تحلیل و شناخت جامعی داشته باشند اگر دانشجو نداند در کجای دنیا قرار گرفته و قدرت تحلیل سیاسی نداشته باشد مسئولان وظیفه‌شان را به خوبی عمل نکرده‌اند.

محمدیان افزود: مقام معظم رهبری فرمودند «خدا لعنت کند کسی که دانشگاه را سیاسی نخواهد»، رهبری هزینه سیاسی بودن دانشگاه‌ها را می‌دانند اما حواشی مهم نیست دانشجو باید درک سیاسی داشته باشد و بداند قواعد قدرت جامعه چیست و چه کسانی در کشور، منطقه و دنیا تاثیرگذار هستند.

وی افزود: شهید بهشتی دانشجو را موذن کشور می‌دانست اگر دانشجو خواب بماند نماز مردم قضا می‌شود. دانشجو هنوز آلوده به مسائل مالی و اجتماعی نشده و می‌تواند آزادی و انرژی خود را با نگاه اصلاح‌گرایانه و دلسوزانه صرف حل مشکلات جامعه کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: سال 32 دانشجویان در برابر نیکسون ایستادگی کردند، خون دادند و همان زمان جریان مقاومت به وجود آمد البته در کنار آن جریان سازش هم وجود داشت.

وی گفت:‌ دانشجویان در پیروزی انقلاب اسلامی بعد از آن و در 8 سال دفاع مقدس نقش پررنگی ایفا کردند جریان دانشجویی یعنی جریان مقاومت در برابر زیاده ‌خواهی‌ها، استکبار و رانت‌ها.

محمدیان با بیان اینکه برخی قصد دارند 16 آذر را تحریف کنند، ادامه داد: قبل از انقلاب هم عده‌ای می‌گفتند مگر می‌شود مقابل آمریکا ایستاد و همان زمان هم آمریکا را کدخدا می‌دانستند اما 40 سال است مردم مقاومت کرده‌اند و هزینه آن را نیز داده‌اند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه هزینه سازش بیشتر از مقاومت است، گفت:‌ مقاومت و استقلال هزینه دارد اما سازش و تسلیم صدها برابر بیشتر از مقاومت هزینه دارد.

وی گفت: سازش هویت ملت را از بین می‌برد عده‌ای می‌گویند ما در سوریه و عراق چه می‌کنیم، آمریکایی‌ها که چند هزار کیلومتر دورتر از کشورشان در خلیج فارس به بهانه منافع ملی نیروی نظامی مستقر کردند را حق می‌دانند و حضور ایران در عراق که چند هزار کیلومتر با این کشور مرز دارد را مشکل می‌دانند.

محمدیان با بیان اینکه 16 آذر نماد مبارزه با استکبار، ظلم، سلطه‌جویی و زیاده‌طلبی است، افزود: تا کجا باید عقب‌نشینی و سازش کرد، قبل از انقلاب می‌گفتند امکان پیروزی مشت در برابر تانک نیست، مگر می‌شود در برابر آمریکا و نظم جهانی راه دیگری رفت اما اگر پشت مشت اعتقاد باشد حتما پیروز می‌شود.

محمدیان یادآور شد: امروز بعد از 6 سال در سوریه مشخص شد می‌توان ایستادگی کرد و پیروزی با جریان مقاومت است آنچه که در تاریخ و سنت الهی است جریان مقاومت است که خدا وعده پیروزی آن را داده است.

انتهای پیام/ی