ایلام بیدار09:55 - 1396/09/13
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

دلیل فروش گاز شیرین به قیمت ناچیز برای تبدیل به LNG مشخص نیست/ مجلس تا رفع ابهامات جلوی اجرای قرارداد را می‌گیرد

یک عضو کمیسیون انرژی گفت: مشخص نیست فروش گاز شیرین به شرکت نروژی برای تبدیل به ال ان جی با قیمت پایین با کدام استدلال انجام می‌شود.

به گزارشايلام بيدار،غلامرضا شرفی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به قرارداد تولید گاز LNG که اخیراً توسط شرکت ملی نفت ایران با شرکت نروژی منعقد شده است، گفت: این قرارداد ابهامات و ایرادات بسیار زیادی دارد که ازجمله آن می‌توان تبدیل گاز شیرین با قیمت ناچیز به LNG عنوان کرد.

وی گفت: در همه جای دنیا معمولاً واحدهای LNG شناور برای استفاده از گازهای فلر استفاده می‌شود اما مشخص نیست با چه استدلالی داریم گاز شیرین را با قیمت بسیار پایین برای تولید LNG می‌فروشیم.

شرفی افزود: این موضوع در جلسات متعدد در کمیسیون انرژی مطرح شد و همه اعضاء تصمیم گرفتند تا ابهامات و مشکلات این قرارداد برطرف نشود، اصل مطلب معطل بماند و اجرایی نشود و مسئولان وزارت نفت نیز باید پاسخگوی این موضوع باشند.

به گزارش فارس، قرار بود گاز ترش همراه میادین نفتی دریایی ایران به خصوص میدان فروزان برای تبدیل به ال‌ان‌جی در واحد ال‌ان‌جی شناور به شرکت‌های متقاضی عرضه شود ولی به دلایل نامشخصی به صورت ناگهانی قرارداد فروش گاز شیرین تصفیه شده و با قیمت ناچیز با شرکت نروژی منعقد شد.

انتهای پیام/