ایلام بیدار07:40 - 1396/09/11
گزارشی از اردوهای جهادی بسیجیان سیروان؛

جهادگرانی که دست هایشان بوی بهشت می‌دهد + تصاویر

کار جهادی پیر و جوان نمی‌شناسد، بسیجیانی که زمین‌های خشکیده را سبزی می‌نشانند، سقفی بر سر محرومان می‌سازند، ندانسته‌ها را به مردم می‌آموزند.

به گزارشايلام بيداربه نقل از  سیروان نوین، در هنگامه‌ای که خیلی‌ها به دنبال منافع شخصی هستند، انسانهایی را سراغ داریم که از خود می‌گذرند، از آسایشی که در خانه‌های خود دارند تا با هجرت به آرامش برسند؛ هجرت به مناطق محروم که اهالی آن برای همه ما آشنا هستند، حرف‌زدن‌شان شیرین است و قلب‌هایشان پر از محبت و نگاه‌هایشان مهربان.

گروه های جهادی نامی آشناست برای جوانانی که می خواهند راه جهادگرانی را ادامه دهند که روزگاری نه چندان دور پس از پیروزی انقلاب سختی های جان فرسایی را  به جان خریدند تا اندکی خوشی  را جایگزین غصه و غم مردم مستضعف کنند، همانان که با آغاز جنگ، پشت خاکریزهای عشق و خون، سنگر مجاهدت ساختند و طولی نکشید که سنگر محقرشان جسم آسمانی شان را نگنجید و از خاک به افلاک پرگشودند.

از دانش آموزان تا دانشجویان وبازاری و کارمند گرفته جهادگران گمنامی هستند که بی هیچ دلبستگی مادی و در اوج فراغت از راحتی و آسایش شهر، با تحمل انواع و اقسام سختی ها و رنج ها و مشقات در هر منطقه ای که در ذهن متصور شود از قله های نزدیک آسمان تا بیابان و کویر و در اوضاع مختلف جوی و جغرافیایی، حضوری منسجم و فعال داشته و در عرصه های مختلف خدمت رسانی می کنند و فعالانه به صحنه ی کارزار با فقر و تبعیض آمده اند.

این جوانان در روستاها و مناطق محروم  در عرصه های عمرانی فعالیت می کنند و در جهت  محرومیت زدایی، مناطق محروم را دانشگاه خود کرده اند و در اردوهای جهادی خدمت بی منت را به تمامی مردم می آموزند و به شاگردی در مدرسه عشق مشغولند .

آنچه وجه اشتراک همه تعابیر از اردوهای جهادی است همین توجه به مفهوم عظیم جهاد در راه خداست که بدون در نظر گرفتن این اصل، ماهیت مسئله دستخوش تغییری شگفت می شود، بدین  معنا که غفلت از این اصل موجب استحاله ماهیتی می شود و ضربه ای بنیادین به این موضوع وارد میکند.

کار جهادی پیر و جوان نمی‌شناسد، بسیجیانی که زمین‌های خشکیده را به سبز می‌نشانند، سقفی بر سر محرومان می‌سازند، ندانسته‌ها را به مردم می‌آموزند و نیت‌شان فقط برای رضای خداست. و به راستی که این بسیجیان دست هایشان بوی بهشت می دهد.

 

اردوهای جهادی در سطح شهرستان سیروان هم اکنون آغاز شده است و بسیجیان، داوطلبانه و بی هیچ چشم داشتی به کمک محرومان شتافته و در حال ساخت مسکن برای اقشار ضعیف شهرستان هستند.

عبدالحسین موسی خانی مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه سیروان در گفتگو با خبرنگار سیروان نویناظهار کرد: اردوهای جهادی بسیجیان با حضور بسیجیان حوزه های مقاومت سپاه سیروان با شادابی خاصی در مناطق مختلف شهرستان در حال برگزاری است.

وی هدف از برگزاری اردوهای جهادی را کمک به مردم مناطق محروم شهرستان، ایجاد روحیه همدلی، افزایش همکاری‌های ارتباط جمعی در میان بسیجیان و کسب تجربه عنوان کرد و گفت: بسیجیان حوزه ها مقاومت، با برپایی اردوهای1روزه و 7روزه به کمک محرومین آمده و در ساخت مسکن به این عزیزان کمک می کنند.

موسی خانی اظهار داشت: بسیج سازندگی سیروان همگام با سایر اقشار بسیج و دوشادوش ملت برنامه‌های را جهت زنده نگه‌داشتن  اصول و ارزش‌های انقلاب برگزار می‌کند که محرومیت زدایی یکی از برنامه های ارزشمند این نهاد است.

وی اضافه کرد: بسیجیان کار جهادی را با عمل نشان داده و برای رسیدن به اهداف خود شب و روز و  ایام تعطیلات نمی شناسند در این راه کوتاهی نمی کنند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه سیروان خاطر نشان کرد: برگزاری اردوهای جهادی در مناطق دورافتاده و محروم علاوه بر مزیت‌های فراوانی که به همراه دارد بهترین بستر برای تربیت مدیران انقلابی برای جامعه است چرا که برای رفع محرومیت ها خصوصا محرومیت های روستاهای دور افتاده که مشکلات آنها از چشم مسئولان به دور می ماند ضروری و لازم است.

 

 

 

انتهای پیام/الف