ایلام بیدار08:16 - 1396/08/30
گزارش؛

تحقق اقتصادمقاومتی با طعم انار سرخ سیروان/ وقتی اقدام بر کرسی عمل می نشیند

سعید یعقوبی کارآفرین سیروانی است که با دریافت تسهیلات از بسیج سازندگی موفق به ایجاد درآمد و کارآفرینی برای خود و پنج نفر دیگر شده است.

به گزارشايلام بيدار به نقل از سیروان نوین، اقتصاد مقاومتی صرفا شعاری برای نامگذاری یک سال و مطرح شدن در جامعه نیست بلکه تدبیری عالی و فکری نو از جانب رهبری معظم انقلاب است که جهت دهی کاری و سیاست گذاری ملی را نه تنها به مدیران و مسئولان اجرایی بلکه فرد فرد خانواده‌ها را مخاطب قرار داده و نقطه اتکایی برای خودباوری و اعتماد به نفس جوان ایرانی در هر نقطه از این سرزمین اسلامی است.

بسیج سازندگی که آبادانی و حرکت چرخ‌های تولید را تلاش و همت خود در سال‌های گذشته و بویژه سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» سرلوحه خود قرار داده، خانه امید تولید کنندگان، جویندگان کار و فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی است و خدمات فراوانی در بخش‌های مختلف اقتصادی ارائه داده‌ است.

با توجه به اهمیت “اقتصاد مقاومتی” و تاکیدات مقام معظم رهبری می توان گفت که در سال های اخیر، بسیج سازندگی همیشه در اقتصاد مقاومتی طلایه دار بوده که در همه عرصه ها حضور فعال داشته است و در شهرستان سیروان نیز بسیج سازندگی به عنوان متولی اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی توانسته تا قدم های خوب و موثری را برای اجرای منویات مقام معظم رهبری و اشتغال زایی جوانان بردارد.

به سراغ یکی از جوانان کارآفرین که با پشتکار خود و حمایت‎های بسیج سازندگی موفق به راه‎اندازی نخستین کارگاه تولید فرآوری انار در شهرستان سیروان شده است، رفتیم.

سعید یعقوبی29 ساله اهل شهرک سرتنگ شهرستان سیروان در حالی در عرصه کارآفرینی گام برداشت که از تحصیلات دانشگاهی برخوردار است و کارشناسی ارشد رشته گیاه پزشکی را دارد، اما برای رهایی از بیکاری و ایجاد اشتغال تصمیم به راه‎اندازی کارگاهفرآوری انار گرفته است.

او پس از طی اتمام تحصیل، نخستین کارگاه صنایع تبدیلی انار را در شهرستان سیروان راه‎اندازی کرده است.

وی اعتقاد دارد شهرستان سیروان از ظرفیت بالایی در زمینه های مختلف برخوردار است، و جوانان همین شهرستان می‎توانند از این پتانسیل بهره‎مند شوند و با فعالیت هایی مانند فرآوری میوه‎ها به کارآفرینی بپردازند.

یعقوبی با توصیه به جوانان جویای کار، می‎گوید: به نظر بنده اگر جوانان تلاش و همت خود را به کار بگیرند، بیکاری در جامعه ریشه‎کن می‎شود.

این جوان کارآفرین مهمترین عامل موفقیت خود را، اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی می داند و می گوید:  با راه‎اندازی این کارگاه به اشتغالزایی مستقیم برای پنج نفر دیگر اشتغال ایجاد کرده است.

وی بیان می‎کند: هدفم در آینده گسترش این فعالیت با ایجاد کارگاههای بزرگتر و همچنین ایجاد سردخانه و تولید برای تولید فرآوره های دیگر از طریق همین محصول در همین شهرستان می باشد.

این کار آفرین اظهار کرد : هرچند شهرستان سیروان از نبود امکاناتی چون نبود صنایع تبدیلی رنج می برد و بسیاری از فرصت های کشاورزان و باغداران شهرستان سیروان از دست می رود، اما با پشتکار و جدیت خود افراد و همچنین حمایت از سوی ارگان هایی مانند بسیج سازندگی سپاه، می توان این مشکلات را مرتفع و به کارآفرینی و ایجاد اشتغال بیشتر و بهتر کمک نمود.

یعقوبی با بیان اینکه میزان درآمد حاصله سود آوری مناسبی دارد، می‎گوید: علیرغم اینکه مدت کوتاهی است این کار را آغاز کرده ایم، اما خوشبختانه سودآوری مناسبی حاصل شده است و توانسته ایم در این مدت کم، محصولات خود را به خوبی در سطح استان و حتی برخی شهرهای دیگر عرضه کنیم.

وی می‎افزاید، برای فروش این محصولات مشکلی ندارم، زیرا قبل از راه‎اندازی کارگاه در خصوص راه‎های افزایش فروش و بازاریابی محصولات تولیدی کارگاه تحقیق کردم و در حال حاضر نیز محصولات ما به راحتی به فروش رفته و خوشبختانه استقبال خوبی از آنها صورت می گیرد.

این کارآفرین سیروانی در تعریف اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی استفاده حداکثری از ظرفیت ها و نیروی جوان و پر انرژی که به عنوان یک ظرفیت است که مطمئنا با حمایت مادی و معنوی از این قشر حربه های دشمن که از طریق تهاجم فرهنگی این نیروی عظیم را نشانه گیری کرده خنثی خواهد شد.

وی به به نامگذاری سال 1396 به سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» اشاره می‎کند و یادآور می‎شود، مقام معظم رهبری سال‎هاست که به مسأله اقتصاد مقاومتی اشاره می‎کنند طوریکه امسال نیز با نامگذاری این شعار بار دیگر بر تحقق اقتصاد مقاومتی با چاشنی تولید و اشتغال تأکید کردند، از این رو از اینکه توانستم به‎عنوان یک ایرانی برای تحقق اقتصاد مقاومتی تأثیرگذار باشم خوشحالم.

یعقوبی ادامه می‎دهد، به‎عنوان یک کارآفرین از مسئولان انتظار دارم کارآفرینان را حمایت کنند تا مطالبه مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی با سرعت بیشتری تحقق یابد.

 

 

انتهای پیام/الف