ایلام بیدار11:29 - 1396/08/25
آخرین وضعیت رانش زمین در چوار در گفتگو با مدیرکل بحران استان:

مطالعات مهندسی محل رانش انجام شد/ تخلیه 80 واحد مسکونی در خطر

مدیرکل بحران استان ایلام از پایان مطالعات فنی و مهندسی منطقه رانش در شهر چوار خبر داد و گفت: کار اجرایی طرح در آینده نزدیک شروع می شود.

احمد کرمی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی ايلام بيدار در خصوص اخرین وضعیت رانش زمین در شهر چوار گفت: این موضوع بصورت جدی در دستور کار کارشناسان شورای فنی استان قرار گرفت و با بودجه ستاد بحران کار مطالعات ان از همان لحظه حادثه آغاز و با انتخاب مشاور تمام راهکارهای لازم روی میز قرار گرفت.

وی در خصوص حل این معضل اظهار کرد: مشاور طرح راهکارهای مختلفی پیش روی ستاد بحران قرار داده از جمله تثبت منطقه، ایجاد دیوار حائل و ... که پس از بحث و بررسی لازم بهترین راه ممکن با توجه به بافت خاک و همچنین آب های سطحی انتخاب و کار اجرایی آن انجام خواهد گرفت.

مدیرکل بحران استان در ادامه به وضعیت اسکان خانوارها اشاره و بیان داشت: با همکاری نهادهای خدمات رسان اعم از هلال احمر و شهرداری در همان شب حادثه دو محل اسکان برای خانوارهای آسیب دیده پیش بینی شده و تاکنون چیزی در حدود 20 خانواده در این اردوگاه های موقت اسکان داده شده اند.

کرمی ادامه داد: به 80 خانوار در معرض خطر نیز تذکرات لازم جهت تخلیه منازل داده شده و امیدواریم هرچه سریعتر این موضوع حل و فصل شود.

این مقام مسئول در خصوص وضعیت ایجاد سرپناه دائمی تصریح کرد: خانوارهایی که منازل آنها در این حادثه آسیب دیده براساس قانون مبالغی بعنوان وام و بلاعوض به آنها تعلق خواهد گرفت و در این وضعیت خاص کهبرخی افراد زمین خود را نیز به سبب رانش از دست داده اند شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان تصمیم گیری خواهد کرد.

براثر زمین لرزه یکشنبه ( 21 آبان ) در مناطق غرب کشور بخشی از شهر چوار به سبب رانش زمین تعداد 5 منزل را بصورت کامل تخریب و به تعدادی نیز خسارت جدی وارد کرد.

 

آخرین وضعیت رانش زمین در چوار

انتهای پیام/ی