ایلام بیدار08:17 - 1396/08/23
ایلام بیدار گزارش می دهد؛

رانش زمین ، چوار را می بلعد/ مردم به "نام چگاه" نزدیک نشوند

رانش زمین در شهر چوار بر اثر زلزله اخیر باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم شده است.

گروه اجتماعی ايلام بيدار::اثرات زلزله 21 آبان که باعث تخریب بخشی از مناطق غربی کشور شده به شهر چوار نیز رسیده است.

براین اساس و بنا بر مشاهدات عینی قسمت پایین شهر چوار که به نام چگاه معروف بوده بر اثر رانش شروع به حرکت کرده و تاکنون 5 خانه را در خود بلیعده و این حرکت همچنان ادامه داشته و هرلحظه به شعاع آن اضافه می شود.

مردم به "نام چگاه" نزدیک نشوند

احمد کرمی مدیرکل بحران استان ایلام در گفتگو با خبرنگار ايلام بيدار با اشاره به این حادثه گفت: بر اثر رانش زمین در منطقه "نام چگاه" شهر چوار بخشی از ابنیه تخریب شده است.

وی اظهار کرد: به جهت حفظ آرامش و ایجاد امنیت مردم مستقر در این منطقه تعدادی زیادی از خانوارها بصورت اضطراری تخلیه و به محل امن انتقال یافته اند.

کرمی بررسی ابعاد این رانش را ضروری عنوان و بیان داشت: تیم های ارزیابی و کارشناسی امروز به جهت بررسی منطقه به محل اعزام خواهند شد تا پس از بررسی های لازم اقدامات مقتضی صورت گیرد.

مدیرکل بحران ایلام ضمن درخواست از مردم به جهت نزدیک نشدن به محل حادثه تصریح کرد: مردم تا بررسی و امن سازی از نزدیک شدن به این منطقه آسیب دیده از زلزله نزدیک نشوند.

وی با بیان ایجاد اردوگاه اسکان برای افراد آسیب دیده عنوان کرد: با همکاری هلال احمر و بنا بر ضرورت برای خانوارهای آسیب دیده از این حادثه و همچنین منازلی که تخلیه شده اند در دو نقطه ورزشگاه شهید زارعی و زمین فوتبال شهدای چوار اردوگاه اسکان به ظرفیت 50 تخته چادر پیش بینی و در حال ایجاد است.

این مقام مسئول در پایان اظهار داشت: الحمدالله با هوشیاری مردم و همراهی مسئولان هیچگونه تلفات جانی اعم از فوتی یا مصدومیت در این حادثه نداشته ایم.

انتهای پیام/ی