ایلام بیدار07:53 - 1396/08/22

شب سخت ایلامی ها در سرما/زلزله مردم را فراری داد

قدرت این زمین لرزه به حدی بود که بلافاصله مردم استان در نقاط مختلف به خیابانها ریخته و وحشت زده به سوی اماکن باز و پارک ها رهسپار شدند.

گروه اجتماعی ایلام بیدار::زمین لرزه ای که ساعت 21 و 48 دقیقه شب گذشته و با قدرت 7.3 امواج درونی زمین(ریشتر) رخ داد،استانهای غربی کشور و بخصوص ایلام را به شدت تکان داد.

قدرت این زمین لرزه به حدی بود که بلافاصله مردم استان در نقاط مختلف به خیابانها ریخته و وحشت زده به سوی اماکن باز و پارک ها رهسپار شدند.

قطعی برق برخی مناطق استان

با وقوع این زمین لرزه، برق برخی از مناطق شهر ایلام از جمله پاسداران،شهرستان ایوان و چرداول قطع شد که با تلاش مسئولان امر پس از چند ساعتی مشکل برطرف شد.

تشکیل ستاد بحران استان و تعطیلی ادارات و مدارس

بعد از وقوع زمین لرزه ستاد بحران استان تشکل جلسه داد.

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در این جلسه گفت:در لحظات اولیه بروز زلزله در ایلام، ستاد مدیریت بحران تشکیل شد.پس از بررسی وضعیت استان، بلافاصله تعطیلی ادارات، مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزشی استان ابلاغ شد.

وی افزود :وضعیت آب و برق و گاز تمام نقاط استان به حالت عادی برگشت.محل اسکان دانشجویان مستقر در خوابگاه ها آماده و در اختیار آنان قرار گرفت.
وی از مردم ایلام خواست مردم ضمن حفظ خونسردی خود با مسئولین همکاری لازم را داشته و به شایعات توجه نکنند.

آماده باش سپاه و بسیج در ایلام

جمال شاکرمی جانشین فرماندهی سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگارایلام بیدارگفت: از دیشب و به دنبال وقوع زمین لرزه در استان،کلیه نیروهای سپاه و بسیج به حالت آماده باش در آمدند.

وی افزود:تمامی امکانات سپاه آماده خدمت رسانی در صورت هرگونه رخدادی است.

شاکرمی ادامه داد:سپاه تمام تلاش خود را برای کمک به نیروی انتظامی در جهت حفظ امنیت شهر بکار می گیرد.

جانشین سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: در صورت لزوم تمام امکانات بسیج و سپاه برای حفظ امنیت با کمک نیروهای انتظامی بکارگیری می شوند.

وی ادامه داد: مردم هیچ نگرانی نداشته و با حفظ خونسردی به آرامش شهر کمک کنند. اوضاع امنیتی در وضعیت مطلوبی بوده در حال حاضر تحت کنترل نیروهای انتظامی و نظامی است.

42 مصدوم در بیمارستان های استان مداوا شدند

علی دلپیشه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به اماده باش کلیه مراکز درمانی در استان ایلام گفت: در پی زمین لرزه دیشب، 42 نفر مصدوم که بیشتر آنان به صورت سرپایی مداوا شدند.

وی گفت:کلیه مراکز درمانی استان هم اکنون در آماده باش کامل به سر می برند و لازم است که مردم خونسردی خود را حفظ کنند.

 

انتهای پیام/ش