ایلام بیدار09:09 - 1396/08/06

تشریح برنامه های هفته بسیج دانش آموزی در ایلام

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان ایلام در تشریح برنامه های گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی از اجرای بیش از 200 برنامه بمناسبت گرامیداشت این هفته خبر داد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام بیست، ایرج گوهری مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان ایلام صبح امروز ( 6 آبان ) در نشستی با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی، ضمن تبریک فرارسیدن این هفته گفت: اگر خواهان دستیابی به قله های رفیع پیشرفت و آینده ای پر فروغ برای انقلاب اسلامی هستیم بهترین راه اکتساب این امر تربیت دانش‌آموز "تراز انقلاب اسلامی" ؛ در سایه سار نگاه تمدنی وتعالیم انسان ساز اسلام و اجرای دقیق سند تحول بنیادین در نظام آموزشی کشور است.

وی با اشاره به نقش بی بدیل بسیج دانش آموزی در تربیت نیروهای انقلابی به منظور تحقق آرمان‌های رفیع انقلاب اسلامی ؛ مهمترین وظیفه سازمان بسیج دانش آموزی را در این برهه خطیر ؛ جذب و پرورش استعدادها به منظور تامین نیروهای کار آمد و مسئولیت پذیربرای جبهه انقلاب دانست.

مسئول بسیج دانش آموزی استان ایلام با گرامیداشت یاد و خاطره 36 هزار شهید دانش آموز کشور و 355 شهید دانش آموز استان ایلام این بزرگ مردان کوچکسال را اصحاب آخرالزمانی امام عصر (عج) دانستند که با تاسی از حضرت قاسم ابن الحسن (علیه السلام) فریاد شهادت طلبی و ظلم ستیزی جوانان ایران را بر مناره های مظلومیت تاریخ فریاد زدند و با پشت پا زدن به همه تعلقات دنیوی عاشقانه به دیدار معبود شتافتند.

گوهری در ادامه اظهار داشت: «دانش آموز انقلابی ؛ مدرسه انقلابی» شعار امسال بوده و برنامه های گرامیداشت این هفته از هفتم تا ۱۳آبان بر اساس این شعار برنامه ریزی شده است.

مسئول بسیج دانش آموزی ایلام با بیان اینکه در این هفته بیش از ۲۰۰ برنامه در سطح استان اجرا می شود افزود: عطر افشانی و غبارروبی مزار شهدای دانش آموز ، دیدار با ائمه جمعه و سخنرانی یکی از فرماندهان واحدهای دانش آموزی قبل از خطبه های نماز جمعه و نیز کوهپیمایی دانش آموزان بسیجی پیشگام بخشی از برنامه های این هفته می باشد.

وی در ادامه با اشاره به 8 آبان و سالروز شهادت شهید محمدحسین فهمیده و روز دانش آموز ، برگزاری صبحگاه مشترک و نواختن زنگ ایثار و شجاعت را در کلیه مدارس استان را مهمترین برنامه اجرایی این روز عنوان داشت.

گوهری در پایان مهم ترین برنامه هفته بسیج دانش آموزی را حضور سازمان یافته دانش آموزان بسیجی در مراسم 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی عنوان و خاطرنشان کرد: استکبار ستیزی در ذات و جوهره انقلاب اسلامی است و آگاه کردن دانش آموزان با رخداد ها و وقایعی که در 13 آبان های تاریخ معاصر رخ داده و نیز آگاهی با فضاسازی هایی که استکبار بر علیه انقلاب اسلامی ایران انجام می دهد لازم و ضروری است.

وی اجرای مسابقه نقاشی با موضوع «مرگ بر آمریکا» وي‍ژه اميدان، را در مسیر راهپیمائی و تهیه پوستر و کاورهایی با مضمون استکبار ستیزی را از جمله اقدامات دیگر این سازمان برای بزرگداشت این روز دانست.

لازم به ذکر است از هفتم تا ۱۳آبان در تقویم رسمی کشور به نام هفته بسیج دانش آموزی نامگذاری شده و در این روز برنامه های متفاومتی از جمله هم اندیشی نخبگان علمی، هنری و ورزشی و دیدار فرماندهان واحدهای مقاومت با فرماندهان و تجلیل از این عزیزان و نشست های معرفتی وبصیرتی ویژه فرماندهان واحدهای پیشگام و دانش آموختگان دوره یاوران ولایت تحت عنوان "رهبر کوچک" و یادواره شهدای شاخص سال و 36 هزار شهید دانش آموز کشور در سطح واحدهای مقاومت و اجرای برنامه های متنوع ورزشی، علمی، هنری و قرآنی و تداوم کلاس های تشکیلاتی از سوی سازمان بسیج دانش آموزی استان ایلام برگزار می شود.

انتهای پیام/ی