ایلام بیدار08:16 - 1396/07/30
گزارش؛

ملکشاهی و مشکلاتی که تمامی ندارد

شهرستان ملکشاهی هنوز با موانع و مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کند و توجه ویژه به مشکلات این شهرستان از سوی مسئولین، ضروری است.

به گزارشايلام بيدار به نقل از ملکشاهی خبر؛ شهرستان ملکشاهی که چندسالی است عنوان شهرستان را یدک می کشد، همچون طفلی نوپا در میان خیلی عظیم از موانع و مشکلات دست وپا می زندو برای پیشرفت دست این شهرستان به هیچ جایی بند نیست.

با وجود قابلیت ها و استعدادهای متنوع، این شهرستان هنوز با تدابیر ضعیف مسئولان استانی و شهرستانی در راه رشد اقتصادی، صنعتی و...  عقب مانده و نیازمندیهای آن به حدی است که مهاجرت از آن به یک رویه عادی تبدیل گشته است.

ساکنان جویای کار این شهرستان به دنبال کسب و کار به شهرهای صنعتی و بنادر تجاری روی می آورند و اغلب دارای مشاغل کاذب و مشاغل با درآمد خیلی پایین هستند.

صنعت در این شهرستان بی معنی مانده است و سرمایه گذاری برای ایجاد کارخانه صنعتی و تولیدی در منطقه امکان پذیر نبوده و به حمایت کلان نیاز دارد.

کارگاههای زودبازده و کارآفرینی های شاخص  در سطح منطقه وجود ندارد یا در حد خیلی ضعیف هستند و سرمایه لازم برای گسترش در اختیار ندارند.

بخش عشایری و تولیدات دامی شهرستان طی چند سال اخیر با کاهش مواجه شده و جمعیت عشایر نیز کمتر شده است.

روستاهای منطقه به دلیل کم آبی در بخش کشاورزی تولید چشمگیری ندارند و پروژه های متعدد آبرسانی به مزارع برای آنها مقدور نیست و درمجموع کشاورزی به شیوه دیمی و سنتی، درآمدرایی چندانی ندارد.

صنایع دستی شهرستان به حمایت و توسعه بیشتر نیازمند است.

درمجموع نگاه مسئولین به شهرستان و تدبیر آنها برای رفع موانع درحدی نیست که به امید منتهی شود و تدبیری که لازم است برای پیشرفت شهرستان صورت گیرد در لابه لای مسائل جانبی به فراموشی سپرده می شود.

تسهیلات بانکی برای ایجاد شغل و تولید بسیار اندک بوده یا در راههایی غیر از اشتغال و تولید صرف می شود.

امکانات زیرساختی شهرستان هنوز در حد بخش و شاید کمتر از آن می باشد و مسئولین استانی صرفا از برخی از نیازمندیها در بازدید و گزارش و مطالبه مردم مطلع هستند.

عمران و آبادانی در شهرستان ملکشاهی روندی لاک پشتی دارد.

بخش درمان از لحاظ زیرساختی و پزشک متخصص درحد شهرستان نیست، آب لوله کشی در شهرستان غیرقابل استفاده برای آشامیدن است.

روند توسعه راههای ارتباطی شهرستان به کندی صورت می گیرد و مردم شهرستان از راههای ارتباطی کم عرض و پرپیچ وخم رنج می برند.

زیرساختهای ورزشی، فضای سبز و کتابخانه در شهرستان بسیار کم است.

میدان میوه فروشی و تره بار در شهرستان وجود ندارد و میوه فروشی های سطح شهر نیز ساماندهی نشده اند.

خلاصه اینکه فرمانداران، مسئولین و نماینده های زیادی تغییر کرده اند ولی چهره شهرستان ملکشاهی هنوز تغییر نکرده است و نشاطی بر رخ آن ننشسته است.

در سایه همین بی مهری ها به شهرستان ملکشاهی، استعدادها، قابلیتها، و ظرفیتهای شهرستان نیز به دست فراموشی سپره شده اند.

انتهای پیام/الف