ایلام بیدار16:05 - 1396/07/23
یادداشت؛

روزگار ناخوش این روزهای کمربندی شمالی ایلام

هر روز مقدار قابل توجهی از آشغال های شهر ایلام در روز روشن و در دو طرف کمربندی تخلیه می شود.

عباس خزلی:: معمولا هر روز عصر همچون بسیاری از همشهریان گرامی، کمربندی شمالی ایلام را برای پیاده روی انتخاب و فاصله چند کیلومتری این کمربندی رفت و برگشت را طي می کنیم.

در بدو ورود به کمربندی چندین مورد نظرها را به خود جلب می کند که چرا تاکنون توسط مسئولین ذی ربط به آن توجهی نکرده اند و اقدامی صورت نگرفته است.
در یک طرف این کمربندی دو بانده تعدادی از خانواده هاي فقیر و اسیب پذیر خانه هایی کوچک برای سرپناه فرزندان خود ساخته اند که اگر نباشد این حاشیه شهر و این آلونک ها شاید فرزندان خود را در زیر چادر و در پارک هاي شهر ایلام اسکان دهند.
هر روز مقدار قابل توجهی از آشغال های شهر ایلام در روز روشن و در دو طرف کمربندی تخلیه می شود کانال های ایجاد شده در این کمربندی به دلیل ریختن آشغال مسدود شده اند وبه لجن زاري تبدیل شده اند که جان فرزندان معصوم خانواده هایی که برای سلامت و جلوگیری از سرما و گرما الونکي را کنار کمربندی بپا کرده اند را به خطر انداخته و چه بسا که این طفل های معصوم به بسیاری از بیماریهای واگيردار گرفتارشده باشند.
دیواره کوهی که دریک طرف این کمربندی قرارگرفته شیارهای بزرگی برداشته و با توجه به اینکه این دیوار خاک و سنگ است قطعا با اولین بارش زمستانی ریزش خواهد کرد و شاید برخی از همشهریان را دچار حادثه ای تلخ نماید.
با وجود گذشت چندین سال از عمر این کمربندی و تردد بسيار هنوز مشکل روشنایی آن حل نشده است.
خوب است مدیرانی که موضوعات مطرح شده در حوزه مدیریت آنها قرار دارد قبل از وقوع هرگونه حادثه ای اقدام نمایند.

 

انتهای پیام/س