ایلام بیدار13:11 - 1396/07/21
امام جمعه ایلام:

سپاه یکی از مولفه های اصلی انقلاب است؛خصومت پایان ناپذیر آمریکا با یاران

امام جمعه ایلام گفت:سپاه مهمترین و کارآمد ترین نهاد انقلابی و ارزشی و یکی از مولفه‌های انقلاب است، نام سپاه برای دشمنان آمریکا و داعش وحشت آفرین و برای دوستداران انقلاب امید آفرین و مایه افتخار برای جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ايلام بيدار،حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت:موضع‌گیری قاطع و کوبنده فرمانده کل سپاه پاسخ قاطع به یاوه‌گویی‌های رئیس جمهور آمریکا است، احتمال تروریستی نامیدن سپاه پاسداران از سوی آمریکا در ادامه دشمنی و خصومت آمریکا و نقص آشکار برجام به ملت ایران است.

وی ادامه داد: اقدام احتمالی رژیم آمریکا علیه  مهمترین و کارآمدترین نهاد نظامی دفاعی ایران نتیجه اعتماد به سر سخت‌ترین دشمنان است.

امام جمعه ایلام گفت: رژیم آمریکا نه تنها به بندهای توافق نامه هسته‌ای از جمله لغو تحریمات اقتصادی و گشایش بانکی عمل نکرد بلکه به بهانه‌های واهی حجم تحریم‌ها را بیشتر و روح برجام را لگدمال کرد.

لطفی تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مظهر اقتدار و قدرت و عامل اصلی نابودی تکفیری‌های داعش در منطقه است.

خطیب جمعه ایلام گفت: سپاه مهمترین و کارآمد ترین نهاد انقلابی و ارزشی و یکی از مولفه‌های انقلاب است، نام سپاه برای دشمنان آمریکا و داعش وحشت آفرین و برای دوستداران انقلاب امید آفرین و مایه افتخار برای جهان اسلام است.

وی ادامه داد: اقدام انقلابی علیه آمریکا در مورد نقص برجام مطالبه به حق مردم از دستگاه دیپلماسی کشور است، دولت جدید آمریکا جز زبان زور چیزی نمی‌فهمد. رفتار ابلهانه رئیس جمهور جدید آمریکا جهان را کلافه کرده است و ایران برای مقابله با سیاست جنگ طلبی و تجاوز گری آمریکا همواره در تلاش و تقویت بنیه دفاعی خود و هیچ تردیدی را بخود راه نمی‌دهد و از کسی هم اجازه نمی‌گیرد.

خطیب جمعه ایلام گفت: عدم تمکین به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در مورد برجام و اعتماد بی‌جانبه به آمریکا عامل اصلی گستاخی آمریکا و نقض مکرر برجام است.

وی ادامه داد: وقتی رهبر انقلاب فرمودند آمریکایی‌ها برجام را پاره کنند آنرا به آتش می‌کشیم اگر دستگاه دیپلماسی موضع‌گیری قدرتمند و شجاعانه رهبر اتقلاب را به طرف آمریکایی منتقل می‌کرد قطعا آنها عقب نشینی می‌کردند و امروزه شاهد گستاخی آنها نبودیم اما گوش شنوایی در این عرصه وجود نداشت.

وی در ادامه با اشاره به حملات صورت گرفته به رئیس قوه قضاییه گفت:هجمه به ریاست قوه قضائیه و برخی نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها (استان ایلام) هزینه موضع‌گیری صریح و شفاف در برابر سران فتنه و فتنه گران 88 در هفته‌های اخیر است.

وی ادامه داد:: عناصر مزدور و افراطی و حامیان فتنه 88 که برای رهایی از بحران روحی و دریافت کمک مالی از  آمریکا هر چند گاه با فضا سازی و نشر اکاذیب و تهمت و توهین به دستگاه‌های قضایی و آیت‌الله لاریحانی و نماینده ولی فقیه در ایلام سعی در تخریب جایگاه قضاء و امامت جمعه دارند.

وی ادامه داد: برخی از جریانات سیاسی و سایت‌های وابسته آتش بیار معرکه شده‌اند و با کمال بی‌انصافی از سایت خارج نشین آمد نیوز حمایت کردند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: در ماه گذشته مراسم بسیار ساده ولیمه بدون تشریفات را با آب و تاب دروغ چند میلیاردی در سطح وسیعی در خبرگزاری معاند امام و انقلاب و رهبری علیه نماینده ولی فقیه در استان ایلام تاختند زیرا نماینده رهبری در ایلام در برابر فتنه‌گران و هر جا جریانی علیه امام و رهبری بیاستد موضع‌گیری صریح و آشکار دارد، بر این اساس این افراد اقدام به نشر اکاذیب و تهمت اهانت کردند و به خیال خود مردم را به نماینده رهبری بی اعتماد کرده‌اند، آنها خیال می‌کنند که با این اقدامات زشت ما را وادار به عقب نشینی می‌کنند.

لطفی تصریح کرد: جنجال علیه دستگاه قضایی و برخی نمایندگان رهبری در برخی استان‌ها به خاطر دفاع از حریم ولایت در مقابل سران فتنه 88 است.

خطیب جمعه ایلام در ادامه خطبه های خود گفت:اقتصاد مقاومتی اقتدار جهاد اقتصادی و آغاز حرکتی انقلابی و جهاد گرایانه برای نجات اقتصاد بیمار کشور است، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و قدم نهادن در راهی که با ازبین بردن مواضع و معضلات اقتصاد کشور می‌انجامد و به همین دلیل امسال به عنوان تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده و یکی از اهداف مهم آن مقاوم سازی اقتصاد کشور است.

وی ادامه داد: جهاد اقتصادی از نظر رهبر کبیر انقلاب به معنای درک درست واقعیت‌های کوچه و بازار است و اتخاذ تصمیماتی درست در زمینه اقتصاد است، در سال گذشته اقداماتی در این زمینه انجام شد اما چندان چشمگیر نبود و انتظار می‌رفت در شرایط تحریم‌های وسیع و بدعهدی آمریکا و عدم موفقیت برجام جدی‌تر به این موضوع پرداخته و اوضاع بی‌سر و سامان اقتصادی بیشتر سامان بگیرد.

 

 

انتهای پیام/ش