ایلام بیدار10:32 - 1396/07/15

ماجرای فرار سردار همدانی از بیمارستان برای شرکت در عملیات

همرزم شهید سردار همدانی گفت: در مرحله دوم عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر سردار همدانی از ناحیه زانو تیر خورد و به بیمارستان منتقل شد ولی از آنجا فرار کرد و خود را به روزهای پایانی این عملیات رساند.

به گزارشايلام بيدار،محمدسعید بادامی که یکی از همرزمان شهید همدانی بود، در دومین سالگرد شهادت شهید همدانی به تشریح ابعاد شخصیتی این بزرگمرد پرداخت و از روزهای جهاد این شهید بزرگوار گفت.

وی با بیان اینکه نخستین دیدارم با شهید همدانی به سال 1358 و بدو تشکیل سپاه برمی‌گردد، اظهار کرد: وقتی با ایشان آشنا شدم از همان لحظه اول نجابت، بزرگی و مردمی بودن ایشان روی من تأثیر گذاشت.

وی با اشاره به اینکه شهیدهمدانی برایم یک الگو، معلم و فرمانده ارزشی بود، گفت: در عملیات فتح‌المبین، بیت‌المقدس و دیگر عملیات‌های بزرگی که طی هشت سال دفاع مقدس انجام شد، با ایشان بودم و از نزدیک رشادت و ایثارش را دیدم.

همرزم شهید همدانی با بیان اینکه از حضور شهید همدانی بهره‌های زیادی برده‌ام و نکات بسیاری یاد گرفته‌ام افزود: ایشان از ابتدای تجاوز ارتش بعثی عراق به مرزهای ایران و شروع جنگ تحمیلی در صحنه‌های جنگ به عنوان فرمانده حضور داشتند، با وجودی که امکانات خوبی برای مقابله با دشمن نداشتیم، با همیت، آزادمنشی و ایمان راسخ در عملیات فتح‌المبین و  بیت‌المقدس نقش قابل توجه و مؤثری ایفا کردند که نتیجه آن آزادسازی خرمشهر بود.

وی با اشاره به خاطره‌‌ای از شهید همدانی در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: در مرحله دوم عملیات بیت‌المقدس و جریان آزادسازی خرمشهر از ناحیه زانو تیر خورد و به پشت جبهه منتقل شد ولی با عصا و لباس بیمارستانی از آن جا فرار کرده و خود را به روزهای پایانی عملیات آزادسازی خرمشهر رساند.

بادامی با بیان اینکه سردار همدانی با آن شرایط جسمی در همان لحظات حساس نیز عملیات و نیروها را هدایت می‌کرد خاطرنشان کرد: سوابق 40 ساله ایشان در دوران خدمتش نشان می‌دهد شیعه به تمام معنای امیرالمومنین(ع) بود و با تربیت ولایی و اسلامی، خود را مقید به حضور در جبهه‌های حق علیه باطل می‌دانست از این رو به سوریه رفت.

وی با اشاره به اینکه شهید همدانی کسی است که افتخار تشکیل «دفاع الوطنی» سوریه را دارد و بسیج را در سوریه تشکیل داد، گفت: اکنون می‌بینیم که مردم سوریه برای دفاع از کشورشان سازمان‌دهی شده‌اند و از تمامیت ارضی خود دفاع می‌کنند.

همرزم شهید همدانی به تعبیر مقام معظم رهبری که ایشان را «حبیب سپاه» نامیدند اشاره کرد و یادآور شد: شهید همدانی علاقه عجیبی به جوانان داشتند و سعی می‌کردند که خط و راه شهدا از طریق جوانان به نسل‌های بعدی منتقل شود.

وی با بیان اینکه شهید همدانی به عنوان نماد توجه به جوانان در سال 69 یعنی دو سال بعد از جنگ تحمیلی که کشور با کمبود امکانات مادی مواجه بود، کانون بسیج جوانان را تشکیل داد، افزود: کانون بسیج جوانان نخستین کانون در سطح کشور شناخته شد که تمام استان‌ها از همدان ایده گرفتند.

بادامی با اشاره اینکه سراسر زندگی شهید همدانی برای مردم خصوصا جوانان الگو و اسوه است خاطرنشان کرد: باید به تبیین اندیشه‌های شهیدانی چون سردار شهید حاج حسین همدانی بپردازیم و لحظه‌ای از یاد و نام آنها غافل نشویم.

انتهای پیام/الف