ایلام بیدار12:58 - 1396/07/11
گلایه کشاورزان و باغداران ادامه دارد؛

قاضی پور: دولت با واردات بی‌رویه کمر کشاورزان را می‌شکند

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: دولت با واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی کمر فعالان این عرصه را شکسته است.

به گزارشايلام بيدار،نادر قاضی‌پور"، نماینده مردم ارومیه در مجلس اظهار کرد : دولت با واردات بی‌رویه، کشاورزان و باغداران را با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو کرده است؛ به طوری که در اثر سیاست‌های غلط دولت در حوزه اقتصادی محصولات کشاورزان به فروش نمی‌رسد و تولیدات‌شان در حال از بین رفتن است.

وی به بازدید اخیر خود از میدان میوه و تره‌بار ارومیه اشاره و ضمن ابراز تاسف از اینکه تولیدات استان در وضعیت نامناسبی بر روی زمین ریخته شده و معلوم بود که برای فروش و بسته‌بندی آن حجم از میوه اقدامی نخواهد شد، ادامه داد: در وضعیتی هستیم که محصولات باغداران استان سه یا چهار روز باقی مانده و به فروش نمی‌رسد از طرف دیگر پذیرایی در جلسات رسمی و دولتی با میوه‌های خارجی انجام می‌گیرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس به صحبت رو در روی خود با چند نفر از باغداران استان در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: این افراد به رغم اینکه برای به ثمر رسیدن محصولات‌شان زمان و هزینه زیادی صرف کردند ولی نسبت به چیدن و جمع‌آوری محصولات خود انگیزه‌ای ندارند و میوه‌ها بر روی درخت باقی مانده و خشک و پلاسیده می‌شوند چون در صورت چیدن نسبت به فروش آن امیدی ندارند و فقط هزینه بسته‌بندی، جعبه، حق الزحمه کارگر و ... بر آنها تحمیل شده و عایدی نخواهند داشت.

قاضی‌پور به گلابی خوردن  خود در صحن مجلس اشاره و آن را یک حرکت نمادین به عنوان اعتراض برای بی‌توجهی دولت به کشاورزان تعبیر کرده و برای جلب توجه مسئولان و تصمیم‌گیرندگان در این زمینه ابراز امیدواری کرد و گفت: برای اینکه مشکلات فوق در سال آینده تکرار نشود دولت باید تدبیری بیاندیشد.

وی اتخاذ تدابیر لازم برای خرید تضمینی محصولات کشاورزان، مشکلات پیش‌ آمده در ارتباط با خرید، پرداخت مطالبات چغندرکاران و چای‌کاران، تامین و گسترش بازار عرضه داخلی و خارجی،بازریابی برای محصولات تولیدی، حمایت از تولیدات داخلی، ایجاد محدودیت برای واردکننده‌ها، کوتاه کردن دست دلالان و توجه به روش‌های نوین بسته‌بندی را خواستار شد.

انتهای پیام/الف