ایلام بیدار10:26 - 1396/06/28
ایلام بیدار گزارش می دهد؛

ماجرای فوت دختربچه ایلامی در بیمارستان/ قصور پزشکی یا واکنش دارویی؟

بعد از انجام عمل بیهوشی برای انجام عمل جراحی، دختربچه به کما می رود و علائم حیاتی وی با مشکل مواجه می شود؛ با ادامه این وضعیت بیمار به بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل می شود.

گروه اجتماعی ایلام بیدار::موضوع از مراجعه دختر بچه ای به بیمارستان شهدای زاگرس شهر ایلام شروع شد آنجا که برای بیرون آوردن پلاتین از پای خود در این بیمارستان حضور یافت.

بعد از انجام عمل بیهوشی برای انجام عمل جراحی، دختربچه به کما می رود و علائم حیاتی وی با مشکل مواجه می شود؛ با ادامه این وضعیت بیمار به بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل می شود.

تلاش ها برای نجات این دختربچه ایلامی بی نتیجه بوده و متاسفانه فوت می شود؛ در همین راستا خبرنگار ایلام بیدار موضوع را با مسئولان بیمارستان جویا شده است.

شرح ماجرا از زبان رئیس هیئت مدیره بیمارستان

"کریم لاله ماژین"، رئیس هیئت مدیره بیمارستان شهدای زاگرس ایلام در گفتگو با خبرنگار ما در این خصوص گفت: مشاوره های لازم توسط متخصص بیهوشی به فرد بیمار قبل ازینکه به اتاق عمل مراجعه کند ارائه و حتی در این راستا صدای نوار قلب و ریه نیز شنیده شده است.

وی اظهار کرد: بعد از مراجعه به اتاق عمل برای انجام بیهوشی و آمادگی برای انجام جراحی بعد از دو دقیقه شرایط بیمار با مشکل مواجه شده و سپس متخصاص مختلف بیمارستان از جمله متخصص بیهوشی، قلب و جراح خود و تمام اقدامات حیاتی را برای بیمار انجام دادند.

لاله ماژین افزود: علیرغم تمامی تلاش ها دوباره حالت قبل به فرد بیمار دست داده و تا شب همان روز تمام اقدامات و تلاش ها برای علائم حیاتی این بیمار انجام گرفته و بعد از ان نیز در هر بیمارستانی که معمولا این مشکل به وجود آید سعی بر این است تا به بیمارستان دیگری ارجاع دهند لذا هر گمانه زنی مبنی بر اینکه قسمت آی سی یو بیمارستان فعال نبوده را تکذیب می کنیم چرا که از چهار تخت برخوردار است.

رئیس هیئت مدیره بیمارستان شهدای زاگرس ایلام ادامه داد: بعد از انتقال به آی سی یو بیمارستان نیز امکانات بیشتری دارد و در بیمارستان امام خمینی (ره) نیز اقداماتی انجام گرفت تا جایی که علائمی نداشته و در 24 ساعت بعد متاسفانه فوت شد.

تشکیل کمیته مرگ و میر و اعزام بیمار فوت شده به پزشکی قانونی

وی خاطرنشان کرد: کمیته مرگ و میر با حضور پزشکان مختلف برای بررسی هر چه بیشتر این مضوع فعال شده و تمام جزئیات در این کمیته تحلیل شده و در حال حاضر با عنوان واکنش دارویی مطرح شده و علاوه بر این بیمارستان امام خمینی (ره) نیز کمیته ای تشکیل خواهد داد.

لاله ماژین بیان کرد: بیمار فوت شده به پزشکی قانونی ارسال شده تا مراحل کالبد شکافی انجام گیرد و علاوه بر  پزشکی قانونی، نظام پزشکی نیز ورود کرده و تمامی این موضوعات بررسی خواهند شد.

رئیس هیئت مدیره بیمارستان شهدای زاگرس ایلام عنوان کرد: بعد از اتمام مراحل نتایج نهایی به اطلاع خواهد رسید.

لزوم پیگیری سریع عوامل مربوطه

با توجه به این شرایط بایستی دست اندرکاران مربوطه تمام تلاش خود را برای اعلام نتیجه نهایی در مرگ دختربچه ایلامی به کار گیرند و چنانچه قصور پزشکی در این ماجرا محرز شود باید برخوردهای قانونی انجام گیرد و اگر هم علت از واکنش دارویی بوده نیز باید اعلام شود.

 

انتهای پیام/س