ایلام بیدار11:24 - 1396/06/27
گزارشی از تناقض رفتاری مسئولان در قبال شهید هسته ای؛

ماجرای نصب بی سروصدای تندیس ملی شهید رضایی نژاد در آبدانان

تندیس شهید هسته ای داریوش رضایی نژاد در سکوت کامل خبری و بدون کوچکترین تشریفات و عدم حضور و توجه مسئولان سیاسی استان نصب و در منظر عمومی قرار گرفت.

گروه جهاد و مقاومت ایلام بیدار::شهید "داریوش رضایی نژاد" دانشمند و نخبه هسته ای کشورمان و از فرزندان استان ایلام (شهرستان آبدانان) بر اثر حمله ناجوانمردانه عیادی استکبار به درجه رفیع شهادت نائل و به سایر شهدای هسته ای پیوشت.

امروزه یکی از موضوعاتی که باید با توجه به اهمیت موضوع هسته ای و به خصوص شهدایی که در این راستا جان خود را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده اند، در دستور کار قرار گیرد، گرامیداشت و ساخت المان های شهدای هسته ای است.

در همین راستا ساخت المان شهید دانشمند هسته ای کشورمان "داریوش رضایی نژاد" در شهرستان آبدانان توسط شهرداری وقت در دستور کار قرار گرفت و بعد از انجام کارهای اولیه ساخت تندیس این شهید عزیز آغاز و در ورودی شهر نیز نصب شده است.

اما موضوعی که باید به آن اشاره کرد اینکه علیرغم اهمیت کار و توجه به یادمان های شهدای هسته ای این المان در سکوت کامل خبری و بدون کوچکترین تشریفات و عدم حضور و توجه مسئولان سیاسی استان نصب و در منظر عمومی قرار گرفت.

گلایه سازنده تندیس شهید رضایی نژاد

این بی مهری ها تا آنجا پیش رفت که داد "بهمن نظری"، سازنده این اثر هنری نیز درآمد و در گفتگو با خبرنگار ما ضمن ابراز ناراحتی از بی توجهی به افتتاح و رونمایی رسمی این المان گفت: بعد از اتمام ساخت این پروژه جهت نصب به شهر آبدانان عزیمت کرده و پس از نصب منتظر مراسم پرده برداری رسیم از این المان بودم که اما متاسفانه مسئولان امر کمترین توجهی به این موضوع نشان ندادند.

وی در خصوص ساخت تندیس شهید رضایی نژاد اظهار کرد: بعد از سفارش شهرداری آبدانان مشغول به کار ساخت این مجسمه شدم و در مدت شش ماه توانستم آن را به اتمام برسانم.

این هنرمند ایلامی افزود: مواد استفاده شده در این تندیس "فایبرگلاس" و "فلز" بوده که استحام خاصی را به این المان داده است و در مجموع حدود 400 میلیون ریال برای آن هزینه شده است.

تکمیل مشکلات پروژه تا نیمه اول مهرماه

"شاپور هادیزاده"، شهردار جدید آبدانان در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار در این خصوص گفت: المان شهید رضایی نژاد دانشمند هسته ای کشورمان در ورودی شهر آبدانان نصب شده است.

وی اظهار کرد: طرح توسعه این یادمان که شامل سنگ کاری پایه و آب نما بوده متاسفانه بعد از گذشت دو ماه از نصب آن هنوز اجرا نشده است.

شهردار آبدانان گفت: مدیریت جدید شهرداری آبدانان تکمیل این دو نقیصه را در دستور کار جدی خود قرار داده و امیدواریم بتوانیم در نیمه اول مهر ماه این دو موضوع را به سرانجام برسانیم.

هادیزاده در پاسخ به سوال ایلام بیدار مبنی بر رونمایی رسمی از این تندیس نیز بیان کرد: علیرغم اینکه دو ماه از نصب این پروژه می گذرد و در منظر عمومی نیز قرار گرفته، شهرداری آبدانان مصمم است تا نسبت به افتتاح رسمی با حضور خانواده شهید رضایی نژاد و مسئولان قرار گیرد.

تناقض رفتاری مسئولان در قبال شهید هسته ای

یکی از تذکرات مهم مسئولان ارشد استان در مناسبت های مختلف ملی در استان هشدار به مدیران در خصوص افتتاح طرح هایی است که دو بار مورد بهره برداری قرار می گیرد باید پرسید چگونه برای یک طرح به طور مثال در هفته دولت تشریفات زیادی برای افتتاح طرح ها صورت می گیرد اما این پروژه مهم و ملی مورد بی مهری قرار می گیرد؟!

این در حالی بوده که در مراسم سالگرد شهید رضایی نژاد در استان ایلام و شهر آبدانان و در بحبوحه انتخابات این مراسم از سوی مسئولان استان مورد استفاده ابزاری و دفاع از برجام قرار گرفت اما امروزه و بعد از انتخابات دیگر کسی احوالی از این شهید عزیز را نمی پرسد.   

 

انتهای پیام/س